استاندار یزد:

رشد مکمل صنایع در راستای توسعه اقتصادی یزد انجام شود

استاندار یزد با اشاره به اهمیت استفاده از تکنولوژی جدید در صنایع گفت: ارتقای سیستم تولید مستلزم ارتقای دانش جامعه کارگری است.

به گزارش یزدی نیوزسیدمحمد میرمحمدی در نشست شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با بیان اینکه ارتقای فرآیند موثر، از جمله رسالتهای شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد است، اظهار داشت: تشکیل ۱۲ دستگاه مختلف خدمت‌رسان به جامعه کارگری، نشانه اهمیت این حوزه در نظام اسلامی ایران است.


استاندار یزد با اشاره به اهمیت نقش جامعه کارگری و کارفرمایان در پیشرفت اقتصادی کشور گفت: توسعه ابعاد کمی و کیفی اقدامات مربوط به حوزه روابط کارگری و کارفرمایان، از جمله مهمترین رسالتهای دستگاه‌های مرتبط دولتی است.

وی ایجاد زمینه سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی، ساماندهی سیستم تولید و حفظ بازارهای هدف را، از جمله اولویتهای فعالیت اقتصادی در استان یزد دانست و بیان کرد: رشد متوازن و مکمل صنایع در راستای توسعه اقتصادی استان انجام شود.

میرمحمدی با اشاره به اهمیت ظرفیتهای فرهنگی، صنعتی و تولیدی استان یزد گفت: ترویج فرهنگ احساس منافع مشترک بین جامعه کارگری و کارفرمایان از جمله مهمترین راهکارهای توسعه اقتصادی و تولیدی استان است.

وی کارگران و کارفرمایان را دو بال پروازی واحدهای تولیدی، صنعتی و اقتصادی کشور دانست و بیان کرد: بیکاری از جمله مهمترین عوامل بروز ناهنجاریهای اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در جامعه محسوب می‌شود.

میرمحمدی ظرفیت اداره کل فنی و حرفه‌ای یزد به منظور آموزش کارگران را، از جمله فرصتهای مناسب در راستای دانش‌بنیان کردن جامعه کارگری استان یزد در عرصه‌های مختلف دانست و بیان کرد: ارتقای سیستم تولید، مستلزم ارتقای دانش کارگران در حوزه‌های مختلف کاری است.

استاندار یزد با اشاره به ضرورت استفاده از تکنولوژی روز دنیا و ارتقای شناخت جامعه کارگری از فناوریهای نوین تصریح کرد: دستگاه‌های متولی جامعه‌ کارگری نسبت به ارتقای دانش و آموزش کارگران در راستای استفاده بهتر از تکنولوژی روز اقدام کنند.

منبع: تسنیم

 

بخش نظردهی بسته شده است..