یک مقام مسئول:

رشد ۷ تا ۹ درصدی ابتلا سرطان در یزد/یک چهارم یزدی‌ها دخانیات مصرف می‌کنند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد اظهار کرد: سالانه 90 هزار مورد جدید مبتلا به سرطان در کشورر به ثبت می‌رسد که براساس بررسی‌های به عمل آمده توسط وزارت بهداشت، یزد در ردیف سه استان نخست آمار مبتلایان به سرطان قرار دارد.

به گزارش یزدی نیوزدکتر "محمدحسن لطفی" به مناسبت هفته ملی مبارزه با سرطان با اشاره به رشد سالانه ۷ تا ۹ درصد ابتلا به سرطان در استان تاکید کرد: با توجه به این که ۶۵ درصد سرطان‌ها قابل پیشگیری هستند لذا ضرورت دارد تا با تغییر در سبک زندگی، تغذیه، تحرک بدنی و عدم مصرف دخانیات، مانع از بروز موارد جدید ابتلا به این بیماری باشیم.

وی با بیان این که مصرف دخانیات شایعترین فاکتور خطر ایجاد سرطان است، خاطرنشان کرد: متاسفانه  26 درصد جمعیت استان دخانیات مصرف می‌کنند که از این میزان ۱۷ درصد سیگار و ۹ درصد قلیان استعمال می‌کنند.

لطفی در ادامه اعلام کرد: در حال حاضر شایعترین سرطان‌ها در بین زنان استان شامل سرطان‌های سینه، معده، خون و کولورکتال است و در بین مردان استان نیز سرطان‌های پروستات، مثانه، کولورکتال و معده شایع است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی در مورد اقدامات پیشگرانه از بروز سرطان در استان نیز خاطرنشان کرد: به منظور آموزش و اطلاع‌رسانی به جمعیت زنان و مردان استان با استفاده از ظرفیت رسانه و آموزش‌های گروهی در مراکز بهداشتی درمانی، اقدامات لازم جهت غربالگری، شناسایی زودرس و درمان موثر و مناسب این بیماری صورت می‌گیرد.ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..