یزد در رتبه سیزدهم درآمدی کشور:

میزان درآمد استان یزد در ۱۰ ماهه سالجاری ۷۸۳ میلیارد تومان اعلام شد

ستاد درآمد و تجهیز منابع استان صبح امروز به ریاست رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و باحضور مدیرکل امور اقتصادی و دارایی، مدیرکل امور مالیاتی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گرشگری، معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و سایر اعضا برگزار شد.

به گزارش یزدی نیوزعلی نمازی دبیر این ستاد در این نشست به ارائه آمار عملکرد درآمد استان به تفکیک: درآمدهای عمومی، مالیاتی، مالکیت دولت، خدمات و فروش کالا، جرائم و خسارات و درآمدهای متفرقه پرداخت و اعلام کرد درآمد استان در ۱۰ ماهه سالجاری بالغ بر ۷۸۳ میلیارد تومان بوده که نسبت به میزان مصوب ۱۲ درصد کاهش یافته است.
وی همینطور افزود که این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال، ۳ درصد کاهش یافته است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان در این ارتباط میزان مالیات‌های غیرمستقیم اعم از: مالیات بر ارزش افزوده، عوارض خروج از کشور، شماره گذاری و نقل و انتقال اتومبیل و… را ۳۰۵ میلیارد تومان اعلام کرد.
نمازی در ادامه، میزان درآمدهای جرائم و خسارات مشتمل بر جرائم رانندگی، جرائم ماده ۱۹۹ قانون کار، قانون شکار و آلودگی را در این مدت ۲۳.۴ میلیارد تومان اعلام کرد.
وی درآمد حاصل از خدمات و فروش کالا‌ها را هم بالغ بر ۲۷ میلیارد تومان اعلام کرد که اغلب آن مربوط به اداره کل ثبت اسناد و املاک و ناجا بوده است.

نمازی همچنین در این جلسه اعلام کرد که درآمد وصولی استان مشتمل بر ۹۴ درصد درآمدهای مالیاتی، ۳ درصد جرائم و خسارات و ۳ درصد خدمات و فروش کالا بوده است.

محمدرضا نبی معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد نیز در این نشست، از رتبه سیزدهم درآمد استان در لایحه بودجه ۹۵ خبر داد و گفت که سهم استان یزد از درآمدهای کشور ۱.۶ درصد پیش بینی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد در بخش دیگری از این جلسه به ارائه توضیحاتی پیرامون طرح ۵+۳۹۵ این اداره کل بمنظور جذب گردشگران خارجی و لزوم فراهم کردن زیرساخت‌های لازم تا سال ۱۴۰۰ پرداخت.

خبرانلاین

بخش نظردهی بسته شده است..