گلایه شهروندان یزدی از مزاحمت تابلوهای پزشکان

به گزارش یزدی نیوزشورای اسلامی شهر یزد مقرر کرد که سازمان رفاهی تفریحی شهرداری یزد با همکاری سازمان نظام پزشکی استان تا یک ماه آینده، طرح ساماندهی تابلوهای پزشکان را تهیه کند.
فعالیت گسترده پزشکان بی‌نظمی‌های بسیاری را در نقاط مختلف شهر به ویژه بلوار طالقانی ایجاد کرده است به طوری که اعضای شورای اسلامی شهر یزد و شهرداری در صدد هستند تا با نظم‌بخشیدن به این وضعیت، منظر شهری را بهبود بخشند.
آنها با بررسی لایحه پیشنهادی شهرداری برای ساماندهی تابلوهای پزشکان در نقاط مختلف شهر، برنامه‌ریزی برای اجرای طرح جدید و استفاده بهینه از فضاهای موجود برای نصب تابلوی شناسایی پزشکان، خواستار مشارکت شهرداری و سازمان نظام پزشکی استان برای تحقق این برنامه‌ریزی‌ها شدند.
اعضای شورای اسلامی شهر نحوه صدور مجوز برای نصب تابلوی پزشکان، آزمایشگاه‌ها و سایر مراکز درمانی و سایر صنوف مجاز به استفاده از طرح پیشنهادی را بررسی کردند.
دریافت عوارض سالانه برای نصب تابلوها از سوی سازمان رفاهی تفریحی شهرداری نیز در این جلسه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
اعضای شورای شهر یزد مصوب کردند که سازمان رفاهی تفریحی با همکاری سازمان نظام پزشکی ظرف مدت یک ماه به تهیه طرح ساماندهی تابلوها در بلوار طالقانی بر پایه منظر شهری اقدام و گزارش را به شورا ارائه کند.

گلایه شهروندان یزدی از مزاحمت تابلوهای پزشکان
شهروندان یزدی نیز عقیده دارند که فعالیت گسترده پزشکان حتی در محله‌های مسکونی و نصب تابلوهای متعدد برای معرفی خدمات پزشکان، موجب بی‌نظمی فضای تبلیغاتی و مبلمان شهری شده است.
یکی از شهروندان می‌گوید: پزشکان بلوار طالقانی از هر فضایی برای نصب تابلوهای شناسایی خود استفاده کرده‌اند، به طوری که تابلوهای پزشکان حتی در دل محله‌ها نیز نفوذ کرده و باعث ایجاد مزاحمت برای همسایگان شده است.
«علی رحیمیان» می‌افزاید: شهرداری باید جلوی تبلیغات پزشکان درمحله‌های مسکونی را بگیرد و تابلوهای مزاحم را نیز جمع‌آوری کند.
وی ادامه می‌دهد: ورودی کوچه‌های بلوار طالقانی به دلیل انباشت تابلوهای شناسایی پزشکان، قابل تشخیص نیست در حالی که پزشکان می‌توانند با ایجاد یک فضای منسجم و بدون ایجاد مزاحمت برای دیگران، خود را  به مردم معرفی کنند.
یکی دیگر از شهروندان هم تعدد تابلوهای شناسایی پزشکان در بلوار آیت‌الله طالقانی را باعث نازیبا شدن چهره شهر می‌داند و می‌افزاید: بی‌نظمی وسیعی در شیوه نصب، نوع و ابعاد تابلوها و محل نصب آنها در این بلوار ایجاد شده است.
«عالیه ملکی» ادامه می‌دهد: پیدا کردن نام کوچه‌ها در بین این تابلوهای رنگارنگ، بزرگ و کوچک برای شهروندان دشوار است از این رو شهرداری باید با ایجاد فضاهای مشخص و نظام‌مند کردن ابعاد و شیوه نصب تابلوها‌، این وضعیت را بهبود بخشد.
وی با بیان اینکه، معضل تابلوهای شناسایی پزشکان در اطراف میدان شهید بهشتی به ویژه کوچه برخوردار وجود دارد بر ضرورت یکسان‌سازی و نظم بخشیدن به این وضعیت، تاکید می‌کند.
این شهروند می‌گوید: شهرداری می‌تواند در ورودی معابر محل فعالیت گسترده پزشکان از جمله کوچه‌های بلوار آیت‌الله طالقانی و کوچه برخوردار، فضاهای مجاز و زیبای تبلیغاتی درنظر بگیرد و از پزشکان بخواهد که تابلوهای خود را تنها در این محل نصب کنند.
به گفته این شهروند، این اقدام می‌تواند بیماران را نیز در پیدا کردن پزشک مورد نظر، بهتر راهنمایی کند چرا که تعدد تابلوها، در برخی موارد یافتن مطب پزشک خاص را با مشکل مواجه می‌کند.

ضوابط نصب تابلوهای پزشکان
مدیر عامل سازمان رفاهی تفریحی شهرداری یزد نیز از برگزاری جلسه مشترک با سازمان نظام پزشکی استان برای نظم بخشیدن به تابلوهای شناسایی پزشکان شهر یزد خبر می‌دهد.
«امید فتاحی» می‌افزاید: پزشکان و سایر مشاغل پزشکی از جمله داروخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها و رادیولوژی‌ها طبق قانون مجاز به نصب تابلوی پرچمی در محل فعالیت خود هستند.
وی ادامه می‌دهد: البته ضوابط خاصی برای این تابلوها تعیین شده است که شامل مواردی مانند ابعاد و رنگ است.
به گفته فتاحی ابعاد تابلوهای شناسایی پزشکان باید ۵۰ در ۷۰ سانتی‌متر و تابلوهای شناسایی داروخانه‌ها و آزمایشگاه‌ها نیز باید ۱۰۰ در ۷۰ با زمینه سفید و خط نستعلیق باشد.
وی اظهار می‌کند: آنها مجاز هستند که یکی از تابلوها را در سر در ورودی محل فعالیت و دیگری را در خیابان اصلی شهر نصب کنند.

بخش نظردهی بسته شده است..