فرماندار یزد تأکید کرد:

اعضای شعب اخذ رأی به قانون توجه ویژه ای داشته باشند

فرماندار یزد گفت: اعضای شعب اخذ رأی باید مرّ قانون را ملاک عمل خود قرار داده و به جز قوانین، دستور العمل و آئین نامه به چیز دیگری توجه نداشته باشند.

به گزارش یزدی نیوز، اولین جلسه آموزشی اعضای شعب اخذ رأی در شهرستان یزد با حضور فرماندار، معاونین فرمانداری، معاون مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری برگزار شد.

" محمود شاکری شمسی " در ابتدای این جلسه با تبریک ایام الله دهه فجر و سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: حضور و مشارکت گسترده مردم در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن مقدمه ای برای حضور حداکثری در عرصه انتخابات است.

فرماندار یزد با اشاره به برگزاری پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در هفتم اسفندماه سال جاری افزود: بالغ بر ۳۰ انتخابات در طول مدت ۳۷ سال عمر انقلاب اسلامی در کشور برگزار شده و مردم با حضور و مشارکت درگسترده در این انتخابات برای سرنوشت و آینده خود تصمیم گیری کرده اند.

رئیس هیأت اجرایی انتخابات شهرستان یزد با اعلام اینکه یکی از مهمترین راهبردهای اصلی در دولت یازدهم در زمینه انتخابات توجه به قوانین و قانون مداری است گفت: اعضای شعب اخذ رأی باید مرّ قانون را ملاک عمل خود قرار داده و به جز قوانین، دستور العمل و آئین نامه به چیز دیگری توجه نداشته باشند.

" شاکری شمسی " یکی از علل مشکلات به وجود آمده در دوره های گذشته انتخابات را ناشی از عدم توجه به قوانین و مقررات توسط اعضای شعبه دانست و تصریح کرد: دوره های آموزشی که ویژه اعضای شعبه برگزار می شود از حساسیت بالایی برخوردار بوده و تمامی مجریان انتخابات باید در این دوره ها حضور فعال داشته باشند.

فرماندار یزد در بخشی دیگر از سخنان خود خواستار توجه جدی اعضای شعب به موضوع زمان شد و خاطرنشان ساخت: همه مراحل انتخابات براساس برنامه زمان بندی است و در روز انتخابات نیز زمان آغاز و پایان اخذ رأی کاملاً مشخص است.

وی عدم مداخله و حفظ آرای مردم را از دیگر ویژگی مهم انتخابات در ایران بر شمرد و تصریح کرد: همه مراحل انتخابات توسط خود مردم انجام می شود و دولت تنها مقدمات برگزاری انتخابات را فراهم می کند.

" شاکری شمسی " به حق الناس خواندن رأی مردم توسط مقام معظم رهبری در انتخابات گذشته خاطرنشان کرد: رأی مردم به عنوان یک امانت در صندوق آرا ریخته می شود لذا دست اندرکاران برگزاری انتخابات باید از این امانت پاسداری کنند تا خدشه ای به اعتماد عمومی مردم وارد نشود.

فرماندار یزد با بیان اینکه لازمه برگزاری انتخابات رقابتی وجود امنیت کامل است افزود: حساسیت‌های انتخابات باعث می‌شود تا به این مسئله با اهمیت بیشتری توجه شود و تمامی سعی خود را برای باشکوه‌تر برگزار شدن آن به کار بندیم زیرا انتخابات در ایران مظهر اقتدار کشور، رأی و اراده مردم است.

وی به فرآیند انتخاب اعضای شعب در ستاد انتخابات شهرستان یزد تأکید کرد و اظهار داشت: افراد انتخاب شده از معتمدین مردم بوده و در جامعه ازسابقه بسیار خوبی برخوردار هستند.

" شاکری شمسی "  در پایان اضافه کرد: اخذ آرای مردم و شمارش آرا به عنوان مهمترین وظیفه اعضای شعب است که باید با نهایت دقت در این زمینه اقدام شود و تا خدشه ای به آرای مردم وارد نشود.

در ادامه این جلسه مطالب آموزشی ویژه اعضای شعب توسط مدرسین ستاد انتخابات استان ارائه شد.

بخش نظردهی بسته شده است..