فرماندار یزد تأکید کرد:

ضرورت استفاده از ظرفیت روحانیون یزدی در مبارزه با مواد مخدر

فرماندار یزد گفت: با توجه به اعتماد و اطمینان مردم به سخنان علما و روحانیت لازم است از ظرفیت و نقش تبلیغی آنان در جهت پیشگیری از گرایش به مواد مخدر و تقبیح آن استفاده شود.

به گزارش یزدی نیوز، ششمین جلسه شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان یزد با حضور فرماندار، معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری و سایر اعضاء تشکیل شد.

" محمود شاکری شمسی " در این جلسه اظهار داشت: بهترین راه مبارزه با پدیده شوم اعتیاد پیشگیری ، آگاه سازی و آموزش جوانان و دیگر افراد جامعه توسط مردم و مسئولان نسبت به خطرات و پیامدهای مصرف مواد مخدر می باشد.

فرماندار یزد افزود: دستگاه های اجرایی نظیر آموزش و پرورش، بهزیستی و سازمان تبلیغات اسلامی می توانند از طریق برگزاری دوره های آموزشی برای عموم افراد جامعه به ویژه نسل جوان در این زمینه پیش قدم باشند.

وی با تقدیر از اقدامات صورت گرفته توسط سازمان تبلیغات اسلامی در راستای برگزاری دوره های آموزشی تصریح کرد: باید از ظرفیت های موجود در مساجد و تکایا استفاده شود و آثار و مضرات مواد مخدر در این محافل مطرح شود.

" شاکری شمسی " اضافه کرد: استفاده از این ظرفیت و بهره مندی از نقش روحانیون و مبلغین می تواند بالاترین تاثیر را در پیشگیری از گرایش به مواد مخدر داشته باشد.

رئیس شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان یزد با اشاره به کاهش سن اعتیاد و افزایش شمار معتادان زن گفت: جوانان و نوجوانان سرمایه های جامعه هستند که باید برای نجات آن ها از هجوم اعتیاد همه مردم احساس وظیفه کنند.

فرماندار یزد در پایان ابراز داشت: امید است با بحث و بررسی راهکاری های مقابله و پیشگیری و رسیدن به نتایج علمی و عملیاتی و همچنین با تلاش مسئولین ذیربط بتوانیم گام مهمی را در مبارزه با اعتیاد برداریم.

در این جلسه نمایندگان ادارات تبلیغات اسلامی و نواحی یک و دو آموزش و پرورش گزارشی از اقدامات صورت گرفته در خصوص برگزاری دوره های آموزشی ارائه نمودند.

بخش نظردهی بسته شده است..