نخستین یادواره شهدای سادات بافق برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) نخستین یادواره ۲۲ شهدای سادات و ۲۵۳ شهید شهرستان بافق با حضور قشرهای مختلف مردم این شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام سید مرتضی صالحی خوانساری استاد حوزه علمیه قم در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس گفت: هرسال همایش ها و جلساتی با موضوع یاد و خاطرات شهدا بر پا می شود تا سبک زندگی آنها الگوی نوجوان و جوانان قرار گیرد.

وی با تبریک ایام الله دهه مبارک فجر افزود: این یادواره هم به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهدای شهرستان بافق بویژه شهدای سادات وبا هدف ترویج فرهنگ شهادت در جامعه برگزار شده است.
این استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه نسل دوم و سوم دوران دفاع مقدس را درک نکردند افزود: برگزاری یادواره شهدا بهترین شیوه برای انتقال وترویج فرهنگ و شهید و شهادت در جامعه است.
صالحی خوانساری تصریح کرد: نسل جوان ما باید بداند اگر رشادتهای شهدا و رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس نبود دشمن ایران اسلامی را تجزیه می کرد و امنیت از کشورمان رخت بر می بست.
این روحانی به بیان ویژگی مشترک هشت سال دفاع با جنگ های صدراسلام پرداخت و گفت: آغاز کننده جنگ ها در صدر اسلام هر گزمسلمانان نبودند بلکه مسلمانان به دفاع در برابردشمنان اسلام برخاستند بنا براین رزمندگان دوران دفاع مقدس نیز به دفاع از دین و ناموس پرداختند.
این استاد حوزه ودانشگاه با بیان این که اسلام دین صلح و آشتی است، گفت: ایران اسلامی هیچ وقت به دنبال جنگ و اختلاف انگیزی درسطح بین المللی نبوده و نخواهد بود.
این استاد حوزه علمیه قم به جایگاه والای شهدا بویژه شهدای سادات اشاره و با تحلیل روایاتی از ائمه معصومین در زمینه احترام به خاندان پیامبر مکرم اسلام (ص) تصریح کرد: خدمت به اهل بیت (ع) و سادات دارای قدر و منزلتی وسیع در نزد پیامبر (ص) و عزت در درگاه باریتعالی است.
در این آئین امام جمعه یزد و نماینده ولی فقیه دراستان، فرمانده سپاه الغدیراستان یزد ، امام جمعه و فرماندار بافق ، جمعی از مسئولان محلی، خانواده معزز شاهد، ایثارگران و قشرهای مختلف مردم این شهرستان حضور داشتند.
شعرسرایی سید حمیدرضا برقعی، روایت گری سعید عاکف و پخش کلیپ شهدا از دیگربرنامه های این مراسم بود.
شهرستان بافق ۲۵۳ شهید، ۴۸۵ جانباز و بیش از ۸۰ نفر آزاده تقدیم نظام و انقلاب کرذده است که از تعداد جانبازان هفت نفر بالای ۷۵ درصد جانبازی است، ۱۵۰ نفر ۲۵ درصد و بقیه زیر ۲۵ درصد جانبازی دارند.
در شهرستان بافق ۱۴ شهید گمنام آرمیده اند که هشت شهید در شهر بافق، سه شهید در محوطه دانشگاه آزاد و سه شهید در روستای دولت آباد (تپه نور الشداء) به خاک سپرده شده اند.

بخش نظردهی بسته شده است..