رتبه اول یزد به لحاظ برخوداری از تخت‌های بیمارستانی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) ،رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد با بیان این که استان یزد با برخورداری از سه هزار تخت بیمارستانی در رتبه نخست کشور قرار دارد، اعلام کرد: در سال آینده نیز بین ۸۰۰ تا یکهزار تخت بیمارستانی در سیستم دولتی استان راه‌اندازی می‌شود.

دکتر "محمدرضا میرجلیلی" در دیدار دانشگاهیان استان با نماینده ولی فقیه که به مناسبت دهه مبارک فجر انجام شد، گفت: با پیروزی انقلاب، کشور ما در محورهای متعدد و با شتاب روزافزون رشد و بالندگی خود را آغاز کرد و امروز یکی از مهمترین این محورها، عرصه سلامت مردم است که به شدت دچار دگرگونی و پیشرفت شده است.

 وی با اشاره به این که استان یزد در حال حاضر با برخورداری از سه هزار تخت بیمارستانی، رتبه نخست کشور را در این زمینه به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: در سال آینده نیز بین ۸۰۰ تا یکهزار تخت بیمارستانی در سیستم دولتی استان راه‌اندازی می‌شود.

به گفته‌ی میرجلیلی، هم اکنون در تمامی شهرستان‌های استان، بیمارستان و مراکز درمانی خدمات متعددی به شهروندان ارائه می‌کنند.

وی با اشاره به این که در حال حاضر ۸۸۰ پزشک عمومی، ۲۶۰ دندانپزشک و ۷۶ فوق تخصص در قطب درمان کشور مشغول ارائه خدمات درمانی به مردم استان، اتباع و مراجعین غیر بومی هستند، اعلام کرد: قبل از وقوع  انقلاب اسلامی، تعداد پزشکان در استان انگشت شمار بود و همه آنچه که  یزد را پیشتاز عرصه پزشکی کرده، به مدد انقلاب و خون شهداء به دست آمده و صیانت از این نعمت بزرگ، وظیفه فرد فرد ما است.

رییس دانشگاه علو م پزشکی یزد با اشاره به دستاوردهای طرح ملی تحول نظام سلامت در حوزه درمان، گفت: اجرای این طرح نیز در حوزه بهداشت، پس از گذشت دو سال از شناسایی جمعیت استان و شناسایی عوامل خطر، به تازگی آغاز شده و با جذب حدود ۵۰۰ مراقب سلامت، اصل پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها در اولویت کار خادمان سلامت و پزشکان این استان قرار گرفته است.

وی ارتقای هتلینگ بیمارستان‌ها، کاهش هشت درصدی نرخ زایمان طبیعی، ماندگاری پزشکان در مناطق کمتر برخوردار را نمود بارز عدالت در سلامت به مدد اجرای طرح تحول عنوان کرد.

مرجلیلی در پایان نیز با اشاره به وجود ۴۰ مرکز تحقیقاتی در حوزه سلامت استان، شاخص‌ترین این مراکز را پژوهشکده علوم تولید مثل و ناباروری ذکر کرد که از مهمترین مراکز تحقیقاتی در سطح دنیا محسوب می‌شود.

منبع: ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..