راه عبور و مرور ۴۰۰ کوره آجرپزی در یزد ازمعابر شهری است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) رئیس پلیس راهور یزد با اشاره به مرگ ۴۸ درصدی عابران پیاده در تصادفات درون شهری یزد، اظهار کرد: سرعت رانندگی در استان به دلیل معابر عریض آن بالاست.

سرهنگ منصور جمشیدی در همایش اهدای نمادین ۵۰۰ کلاه ایمنی به معلمان و فرهنگیان استان با اشاره به آیه ۳۲ سوره مائده، گفت: خداوند در این آیه کریمه می‎‎فرماید؛ "هر کسی یک نفر را از مرگ نجات دهد، مانند آن است که همه مردم را حیات بخشیده است."

وی در ادامه با بیان این که نام قدیمی شهر یزد، شهر دوچرخه‌ها بوده است، اظهار کرد: متاسفانه امروز شهر یزد دیگر نه شهر دوچرخه‎‎ها بلکه با آمدن تکنولوژی به شهر دوچرخه‎‎های موتوردار تبدیل شده است.

وی اظهار کرد: البته استان یزد یک استان کویری و هم‌چنین یک استان صنعتی محسوب می‎‎شود، لذا نوع وسایل نقلیه‎‌ای که مردم در این شهر با توجه به نوع معابر آن استفاده می‎‎کنند، متفاوت از سایر استان‎‎های کشور است و در حوزه آسیب‌پذیری داخلی از ترافیک بالایی برخوردار است.

رئیس پلیس راهور یزد در این خصوص نیز عنوان کرد: یزد دارای ۴۰۰ کوره آجرپزی در مرکز استان است که راه عبور و مرور آنها از داخل معابر شهری است. از طرفی دیگر حتی سیلوی گندم و غله استان نیز در داخل حوزه شهری است و اینها همه نوعی آسیب‌پذیری ترافیک هستند.

وی با بیان این که مبلمان ترافیک شهری با مبلمان جاده‎‎ای متفاوت است به گستردگی شهر یزد اشاره کرد و گفت: کل جمعیت استان یزد را می‎‎تواند در یک دهم این مساحت جای داد و به همین علت نیز معابر شهر عریض و طویل‏‏‌تر هستند و به تبع سرعت رانندگی در آنها بیشتر و آسیب‌پذیری در استان یزد نیز بالا‎‎تر است.

جمشیدی در بخش پایان سخنانش ۵۰ درصد تلفات رانندگی در استان را مربوط به راکبان موتورسیکلت ذکر کرد و افزود: از طرفی نیز قریب ۴۸ درصد مرگ و میرها در معابر داخل شهری نیز به عابرین پیاده اختصاص دارد که عمدتاً ناشی از سرعت بالای وسایل نقلیه است.

منبع: ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..