صدور ۲۰۴ فقره معافیت گمرکی در یزد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد از اصدور ۲۰۴ فقره معافیت گمرکی در ۱۰ ماهه امسال خبر داد.


محمدرضا علمدار یزدی  در نشست شورای برنامه ریزی استان یزد در ارتباط با عملکرد این سازمان اظهرا داشت: از ابتدای امسال تا پایان دیماه، ۲۰۴ فقره معافیت گمرکی در استان یزد صادر شده است.

وی افزود: همچنین در اجرای وظایف خاکمیتی این سازمان، تعداد یک هزار و ۴۶ فقره جواز تاسیس با ظرفیت اشتغال ۱۷ هزار و ۳۱۲ نفر در ده ماهه امسال انجام شده است.

وی صدور ۱۰۶۳ فقره پروانه بهره‌برداری صنعتی با سرمایه‌گذاری ۱۲۴ هزار و ۵۸۹ میلیارد ریال و اشتغال ۲۹ هزار و ۶۵۹ نفر در سالهای ۹۰ تا دی ۹۴ را از جمله برنامه‌های این سازمان در برنامه پنجم توسعه دانست.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد خاطرنشان کرد: در بحث قانون رفع موانع تولید، در بند ماده ۵۷ تبصره ۶، صدور جواز تاسیس در کمتر از ۲۴ ساعت و کاهش زمان مراحل صدور پروانه بهره‌برداری صنعتی به ۳۰ روز کاری را در یزد شاهد هستیم.

علمداریزدی ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۱۱۰۰ واحد صنایع معدنی دارای پروانه بهره‌برداری در استان یزد وجود دارد که به عنوان مصرف کننده مواد معدنی خام یا فرآوری شده، تولیدات خود را با ارزش افزوده بیشتر به بازار مصرف ارائه می‌کنند.

وی در ارتباط با جزء یک بند ب تبصره ۲۰ قانون بودجه ۹۴ کشور گفت: اعطای یارانه سود تسهیلات صادرات کالاهای غیر نفتی، اعزام و پذیرش هیئت‌های تجاری و بازاریابی به منظور ایجاد زمینه‌های لازم برای ماندگاری و حفظ سهم بازار صادراتی و بازارهای هدف و فرهنگ‌سازی علائم تجاری و توسعه بسته‌بندی کالاهای صادراتی از جمله عملکرد این سازمان در رابطه با این بند از قانون است.

منبع: تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..