ساماندهی بیماران غیر بومی در یزد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) رئیس شورای اسلامی شهر یزد از پیگیری‌های انجام شده و رایزنی‌های صورت گرفته با رئیسان شوراهای اسلامی شهرهای بندرعباس و زاهدان برای ساماندهی اسکان بیماران غیربومی این شهرها در یزد خبر داد.
 حجت‌الاسلام «عباس زارع» افزود: در نتیجه این پیگیری‌ها مقرر شد که در صورت ضرورت و امکان مشارکت، مجتمع مسکونی برای رفاه حال شهروندان این شهرها که برای معالجه به یزد سفر می‌کنند در شهر ایجاد شود.
«سپنتا نیک‌نام» رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر یزد با ارائه توضیحاتی درباره مشکلات تفرجگاه زمستانی سخوید با توجه به استقبال پرشور شهروندان استان، خواستار بررسی این مشکلات از سوی فرمانداری تفت، پلیس راهور استان، دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی و اداره کل راه و شهرسازی شد. وی در ادامه از شهرداری خواست به ساماندهی بنرهای تبلیغاتی شهر اقدام کند و از فرصت‌ محدود باقیمانده برای برگزاری جلسات مربوط به ستاد تسهیلات نوروزی برای استقبال از مسافران نوروزی استفاده کند.
نیک‌نام همچنین با اشاره به طرح پیشنهادی اعضای شورا برای ساماندهی مسیر رودخانه پل نواب برای ایجاد جاده سلامت و ورزش، خواستار پیگیری تحقق این موضوع از سوی شهرداری شد.
«مهدی کاشفی‌زاده» یکی دیگر از اعضای کمیسیون خدمات شهری شورای شهر یزد هم پیگیری‌های لازم از سوی شهرداری برای جابه‌جایی تیرهای چراغ برق موجود در سه راه حکیمیان و همچنین راه‌اندازی ساعت مسجد جامع را خواستار شد. شهردار یزد در این جلسه گزارشی درباره اقدامات و فعالیت‌های شهرداری در دور چهارم شورا ارائه کرد.
«محمدرضا عظیمی‌زاده» همچنین به بیان توضیحاتی درباره پرداخت بدهی‌ها، آزادسازی و تملک پلاک‌ها و اراضی برای اجرای طرح‌های عمرانی، خرید کارخانه جنوب و آسفالت معابر پرداخت.
 ارائه گزارش از اقدامات انجام شده برای احیای بافت قدیم، عملیات پیاده‌روسازی، توسعه و گسترش فضای سبز شهری، ساماندهی خیابان مسجد جامع، میدان امیرچخماق، خیابان قیام و… بخش دیگری از گزارش شهردار در صحن علنی شورا بود. در این جلسه با توجه به کمبود بودجه برای اجرای تقاطع غیرهمسطح میدان آیت الله خاتمی، لایحه شهرداری برای دریافت تسهیلات از بانک شهر بررسی و تصویب شد.
شهرداری با توجه به کافی نبودن درآمدها در مقطع کنونی برای تامین نقدینگی طرح تقاطع آیت الله خاتمی، در نظر دارد مبلغ۶۲/۵ میلیارد ریال تسهیلات از بانک شهر دریافت کند. جابه‌جایی اعتبار اجرای طرح ساماندهی بلوار آزادگان برای تکمیل پارکینگ طبقاتی خیابان فرخی و ساماندهی پل‌های شهر از دیگر مصوبات این جلسه شورای شهر بود.
به این ترتیب مقرر شد که نیمی از اعتبار ۱۰ میلیارد ریالی ساماندهی بلوار آزادگان به تکمیل پارکینگ طبقاتی خیابان فرخی تخصیص یابد و اعتبار تعیین شده برای ساماندهی پل‌های شهر بعد از کارشناسی و بررسی بیشتر در صحن علنی شورا بررسی شود. تخصیص اعتبار برای تکمیل پارکینگ طبقاتی خیابان فرخی با توجه به تعهد پیمانکار برای آماده‌سازی این پارکینگ تا نیمه اسفندماه با ظرفیت ۲۰۰ دستگاه خودرو، به تصویب رسید.
انعقاد قرارداد با صدا و سیمای مرکز استان برای تهیه، تولید و پخش برنامه‌های شورا یکی دیگر از مصوبات این جلسه شورای اسلامی شهر یزد بود. در این جلسه مقرر شد که شورای شهر به انعقاد قرارداد به صورت یک ساله به مبلغ ۴۵۰ میلیون ریال برای پوشش برنامه‌های شورا اقدام کند.

همشهری

بخش نظردهی بسته شده است..