استاندار یزد:فرهنگ کتاب‌خوانی در بین جوانان فراگیر شود

no-thumbs

استاندار یزد گفت: ضروری است فرهنگ مطالعه کتاب و کتاب‌خوانی در بین نسل نوجوان و جوان ترویج یافته و فراگیر شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) پنجمین جلسه مشترک کارگروه فرهنگی اجتماعی استان و ستاد برگزاری نمایشگاه کتاب با حضور استاندار یزد، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، مدیران کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی و دفتر امور بانوان و خانواده استانداری و اعضای این کارگروه در سالن زنده‌یاد حمیدیا استانداری برگزار شد.
استاندار یزد در این جلسه ضمن تبریک سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اظهار داشت: شایسته است به روش‌های مختلف احساس نیاز و عطش کودکان، نوجوانان و جوانانمان را به مطالعه و کتاب‌خوانی افزایش دهیم تا خواندن کتاب در آن‌ها به یک عادت تبدیل شود.
«سید محمد میرمحمدی» ادامه داد: اگر این مهم تحقق یابد نسل جوان ما هرگز فرصت مطالعه را از دست نمی‌دهد و خواندن کتاب را رها نمی‌کند.
وی افزود: برگزاری نمایشگاه کتاب با حضور ناشران سرشناس می‌تواند به بخشی از این نیازها پاسخ دهد و با ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در جامعه می‌توانیم ارتقاء فرهنگ، امنیت، آرامش و سلامت را در استان تضمین کنیم.
میرمحمدی تصریح کرد: لازم است در نمایشگاه کتاب به همه علایق و قشرهای مختلف توجه شود و نیازهای روحی و روانی کودکان، نوجوانان، جوانان و سالمندان مدنظر قرار گیرد.
استاندار یزد در پایان سخنان خود بر استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای استان در راستای ایجاد انگیزه کتاب‌خوانی و اهدای کتاب در بین اقشار مختلف مردم تأکید کرد.


دعوت از ناشران برتر در نمایشگاه کتاب


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار نیز در این جلسه با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب در اسفندماه سال جاری اظهار داشت: شایسته است از ناشران برتر و معروف کشور برای حضور در این نمایشگاه دعوت کنیم.
«محمدعلی طالبی» ادامه داد: خوشبختانه میزان استقبال از هفتمین نمایشگاه کتاب مطلوب بود اما با افزایش تخفیف نمایشگاه می‌توانیم شاهد حضور بیشتر مردم، دانشجویان و دانش آموزان در این رویداد فرهنگی باشیم.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری نیز در این نشست ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در استان را خواستار شد.
«فخرالسادات خامسی هامانه» گفت: می‌توانیم با برگزاری برنامه‌های متنوع در حوزه کتاب ازجمله معرفی نویسندگان و هنرمندان یزدی، معرفی جاذبه‌های تاریخی و طبیعی استان یزد و برگزاری کارگاه‌های آموزشی، قصه‌گویی و مادران کتاب‌خوان زمینه‌های جذابیت نمایشگاه کتاب امسال را افزایش دهیم.
گفتنی است در ابتدای این جلسه «علی غیاثی ندوشن» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ضمن ارائه گزارشی از روند برگزاری هفتمین نمایشگاه کتاب استان در سال گذشته از برگزاری این نمایشگاه در ۳۲۰ غرفه و ۵۰ هزار عنوان کتاب با حضور ناشران خارجی و داخلی در ۱۰ اسفندماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های یزد خبر داد.

بخش نظردهی بسته شده است..