نهمین نشست ستاد سرمایه‌گذاری یزد برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) نهمین نشست ستاد سرمایه‌گذاری استان یزد با هدف بررسی پذیرش و جذب سرمایه‌گذاران در استان برگزار شد.

 

نهمین نشست ستاد سرمایه‌گذاری استان یزد با سه دستور کار بررسی روند سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری و راه و شهرسازی و اعزام و پذیرش هیئت‌ها کار خود را آغاز کرد.

در ابتدای این نشست رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان گزارشی از روند سرمایه‌گذاری صورت گرفته در این حوزه طی برنامه پنجم توسعه اقتصادی اجتماعی فرهنگی ارائه داد.

محمدمهدی شرافت در ادامه از اشتغالزایی برای ۵۴۰ نفر در حوزه میراث فرهنگی و صنایع گردشگری خبر داد و اظهار داشت: هدف‌گذاری این سازمان در طول اجرای برنامه پنجم توسعه جذب بیشتر تعداد گردشگران و کسب درآمد حاصل از ورود گردشگران خارجی بوده که در مواردی نیز بیش از هدف‌گذاری‌ها محقق شده است.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان نیز با تاکید بر اینکه بهتر است هرچه سریعتر شناسنامه گردشگری استان تدوین شود گفت: با توجه به زمینه‌های متعدد گردشگری و بافت گسترده تاریخی این استان لزوم تدوین شناسنامه گردشگری ضروری است.

محمدحسین ریاحی اضافه کرد: با تدوین شناسنامه گردشگری استان می‌توان شناخت بیشتری برای انتخاب گردشگر در بازدید و تورهای گردشگری فراهم کرد.

این مسئول افزود: ضمن اینکه این حرکت در فعالیت تورهای گردشگری تاثیر موثری خواهد داشت می‌تواند در شناخت مجموعه به مردم یزد نیز راهگشا باشد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان هم با اشاره به پیشینه صنعتی استان و مهاجرپذیری یزد گفت: استان یزد شاهد ورود نیروهای غیربومی در عرصه صنعت و معدن بوده که آسیب‌هایی را به همراه داشته است.

علی نمازی افزود: راهکارهایی اندیشیده شود که از ورود نیروهای غیربومی با توجه به فرآیندها و آسیب‌هایی که بعد از جذب مشخص می‌شود پیشگیری شود.

وی ادامه داد: می‌توان با برگزاری دوره‌های آموزشی و تربیت نیروی موثر و کارآمد از تکرار مکرراتی که در بخش صنعت استان رقم خورده در بخش گردشگری اتفاق نیفتد.

این مسئول عنوان کرد: بهتر است محدودیت‌ها و تهدیدات گردشگری استان نیز دیده شود و مقایسه تطبیقی با سایر استان‌ها در این زمینه برای کشف راهکارهای مناسب صورت گیرد.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان نیز با اعلام آمادگی بانک‌ها در امر سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری گفت: موج ورود گردشگر با آغاز به کار دولت تدبیر آغاز شده و با گذشت این دو سال و به نتیجه رسیدن برجام شدت آن نیز بیشتر هم خواهد شد.

محمد رضایی اظهار داشت: باید روندی در پیش گرفته شود تا ضمن افزایش سرعت سرمایه‌گذاری در این زمینه بتوانیم امکانات لازم را در استان فراهم کنیم.

منبع: فارس

 

بخش نظردهی بسته شده است..