۵۰ درصد تولیدات ماکیان یزد صادر می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی یزد گفت: ۵۰ درصد محصولات تولیدی ماکیان مازاد بر مصرف این استان به سایر استانهای کشور صادر می شود.

نادر سیلم بابیان اینکه استان یزد در زمینه تولید طیور و سایر ماکیان از جایگاه بسیار مطلوبی برخوردار است اظهار کرد: سالیانه دراین استان ۵۴ هزار تن محصولات ماکیان شامل مرغ، تخم مرغ، بلدرچین تولید می شود.
وی افزود: سالانه در این استان ۲۱ هزار تن تخم مرغ از ۲۹ واحد پرورش مرغ تخم گذار تولید می شود که ۳۰ درصد تولید تخم مازاد بر مصرف است که به سایراستانهای کشور صادر می شود.
سلیم خاطرنشان کرد: در زمینه تولید تخم مرغ که رتبه نخست را شهرستان مهریز، رتبه دوم یزد و رتبه سوم تولید تخم مرغ در شهرستان ابرکوه می باشد.
این مسئول بابیان اینکه در تولید گوشت بلدرچین استان یزد مقام نخست را به خود اختصاص داده است ادامه داد: ۷۰درصد گوشت بلدرچین کشور در استان یزد تولید می شود که ۶۰ درصد گوشت تولیدی مازاد برمصرف به دیگر نقاط کشور صادر می شود.
معاون سازمان جهاد کشاورزی استان یزد اضافه کرد: ۵۲ هزار تن گوشت مرغ از ۹۶۰ واحد مرغداری دراستان یزد تولید می شود که در استان بیشترین واحد پرورش مرغ دراردکان و بیشترین تولید گوشت مرغ در شهرستان تفت بخاطرشرایط آب و هوائی می باشد.
وی یادآورشد: ظرفیت جوجه ریزی دراستان یزد در هر دوره بیش از ۵۰ میلیون قطعه است، اما فقط درسال ۲۸ تا ۳۰ میلیون قطعه پرورش داده می شود.
سیلم خاطرنشان کرد: در صورتی که با برنامه ریزی صادرات گوشت مرغ صورت گیرد امکان اشتغال و تولید دو برابرتولید فعلی مهیاست.
معاون امور دام جهادکشاورزی استان بابیان اینکه در یزد در زمینه صنعت طیعور سرمایه گذاری بسیار حائز اهمیتی صورت گرفته است تصریح کرد: طی سه سال گذشته در بخش دامی ایجاد واحدهای کامل صنعتی و بهره وری بالا مجهزبه سیستم مکانیزه تولید شده است.
وی بااشاره به اینکه هم اکنون در واحدهای مشمول این طرح بیش از ۵۰ درصد هزینه سوخت کاهش یافته و افزایش بهره وری دام و تولید رابدنبال داشته است افزود: هم اکنون بیش از ۶۰ واحد پرورش مرغ با ظرفیت ۴۸۰ هزار قطعه در هردوره دربرنامه تولید مرغ سبز قرار گرفته است.
این مسئول تاکید کرد: رویکرد سازمان درزمینه استانداردسازی تولید که با شاخصه های قابل صادرات به خارج از کشور از جمله کشورهای آسیای میانه وروسیه و عراق وافغانستان است در برنامه داریم .
معاون امور دام جهادکشاورزی استان از توسعه تولید سایر ماکیان دراستان خبرداد و تصریح کرد: تولید بیشتر بوقلمون، شتر مرغ ، بلدرچین وکبک از برنامه های دردست اجرای سازمان جهادکشاورزی است .
سیلم ادامه داد: باتوجه به کم آبخواه بودن و توان علمی و تجربی استان برای تولید سایرماکیان توسعه صنعت ماکیان ، استان یزداز پیشتازان این صنعت می باشد.
منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..