عضویت ۷۰۰ ‌نخبه یزدی در بنیاد نخبگان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) رئیس بنیاد نخبگان یزد با اشاره به فراوانی نخبگان یزدی در سطح کشور گفت: ۷۰۰ نخبه یزدی در بنیاد نخبگان یزد عضو هستند.

مصطفی شاه‌نظری  در نشست نخبگان و استعدادهای برتر یزدی با استاندار اظهار داشت: در بنیاد نخبگان استان یزد ۷۰۰ نخبه شامل برگزیدگان کنکور، المپیادهای کشوری و بین‌المللی، مخترعان و مبتکران عضویت دارند.

وی ادامه داد: به لحاظ فراوانی نخبگان نسبت به جمعیت استان در سطح استان‌های کشور بعد از تهران در رتبه دوم قرار داریم اما به لحاظ تعداد نخبگان در رتبه هفتم کشور هستیم.

این مسئول اضافه کرد: یکی از ماموریت‌های بنیاد نخبگان در استان فراهم‌آوری زمینه اثرگذاری نخبگان و استعدادهای برتر در امور اجرایی و زیربنایی استان است و این نشست را برگزار کردیم تا مباحث و دیدگاه‌های مختلف از زبان نخبگان با استاندار مطرح شود.

وی بیان داشت: شورای بنیاد نخبگان را با هدف تاثیرگذاری بیشتر نخبگان استان در سال جاری تشکیل دادیم تا بر اساس کارکردهای مختلفی که دارد نسبت به تشکیل کارگروه‌های متعدد اقدام شود.

شاه‌نظری افزود: نخبگان به عنوان بازوی مشورتی و مشاوره‌ای در امور مختلف یاری‌گر استان هستند لذا باید زمینه‌ای فراهم شود تا ضمن اثرگذاری در مباحث مختلف، با حفظ حرمت منشا خیر و برکت برای استان باشند.

وی تصریح کرد: بیشتر استعدادهای استان و نخبگان در دانشگاه‌های تهران مشغول به امر تحصیل هستند که این انتظار را داریم پس از اتمام تحصیلات دانشگاهی بتوانند جایگاه واقعی خود را یافته و در اداره امور موثر واقع شوند.

این مسئول با بیان اینکه نخستین بنیاد نخبگان استانی در سطح کشور در استان یزد تشکیل شد افزود: در حال حاضر نخبگان استان با مشکلاتی روبه‌رو هستند که فارغ از مباحث مالی، انتظار دارند تا زیرساخت‌های جذب و به کارگیری نخبگان فراهم شود تا فعالیت‌های پژوهشی و علمی خود را دنبال کنند.

وی اضافه کرد: عمده نخبگان ما با توجه به پیشینه یزد در علم و دانش و صدرنشینی ۲۲ سال متوالی در کنکور کشور، به شهرهای بزرگ مثل تهران مهاجرت می‌کنند که لازم است در این زمینه تمهیداتی اندیشیده شوند تا پس از اتمام تحصیلات عالی دانشگاهی برای خدمت به مردم به شهر یزد بازگردند.

منبع: فارس

 

بخش نظردهی بسته شده است..