تولید و صادرات کالاهای نامرغوب یزد متوقف شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) ،نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه کالاهای نامرغوب تولیدی در یزد و سایر استان‌ها به خارج از کشور صادر نشود، گفت: سودمحوری مانع پیشرفت اقتصاد مقاومتی است.

آیت‌الله محمدرضا ناصری در دیدار با مدیرکل و معاونان اداره کل فنی و حرفه‌ای استان یزد با اشاره به اینکه وارد کردن افراد در دانش کاری از اهیمت بالایی برخوردار است، اظهار داشت: اگر افراد با دانش و آگاهی وارد کاری شود، به موفقیت بالایی دست پیدا می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه وارد کردن دانش در میدان کار باید در برنامه‌ریزیها قرار گیرد، گفت: علم و تجربه در این دوران به تنهایی نمی توانند زمینه پیشرفت انسان را فراهم کند و باید هر دوی این موارد در کنار هم مورد استفاده قرار گیرد.

ناصری سرعت پیشرفت جهان را سریع دانست و گفت: اگر ما بخواهیم کند حرکت کنیم عقب می‌مانیم  به همین دلیل باید با سرعت حرکت کنیم چرا که در روایات هم داریم که نباید به نتیجه کاری که به کندی انجام می‌دهیم امیدوار باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد افزود: اگر ما قرار است که به موضوعی افتخار کنیم، باید این موضوع به وسیله کار و تلاش خودمان محقق شده باشد نه اینکه بخواهیم به کاری که دیگران انجام داده‌اند، افتخار کنیم.

وی تصریح کرد: باید افرادی که در فنی و حرفه ای به تدرسی مشغول هستند را نسبت به پیشرفت و تعالی جامعه به ویژه در بین جوانان حساس کنیم و آنها با دلسوزی به فعالیت بپردازند.

امام جمعه یزد به اهمیت توجه به اخلاق کسب و کار اشاره کرد و گفت: امانت‌داری و حفظ حقوق مردم از جمله موارد بسیار مهم و قابل تامل در زمینه زندگیهای فردی است که باید به آن توجه ویژه‌ای صورت گیرد.

ناصری تاکید کرد: زمانی که فردی به ما پولی می‌دهد که یک قطعه برای وی بسازیم، کار وی یک حقی بر گردن ما ایجاد می‌کند که اگر به نحو احسن کار را انجام ندهیم، در کار غش کردیم و حق الناس برگردن ما ایجاد می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان یزد اراده و همت بلند را یکی از لازمه‌های پیشرفت در هر کاری دانست و گفت: یکی از عللی که ما در صنایع خود پیشرفت نکردیم این است که ما به مسائل مادی توجه بسیار بالایی داشتیم.

وی به صنعت خودرو اشاره کرد و گفت: کشورهای مختلفی در جهان از ما در این صنعت پیشرفت کردند ولی ما به دنبال تشریفات و مادیات رفتیم و الان صنعت خودروی ما نتوانسته پیشرفت کند.

امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه باید به توانایی‌های خود ایمان داشته باشیم، گفت: یکی دیگر از مسائل مهم در زمینه صنعت بحث تولید کالای با کیفیت است.

ناصری ادامه داد: اینکه خودروی ما به ترکیه و یا کشورهای دیگر از جمله افغانستان برود ولی به دلیل کیفیت پایین یا عدم رعایت استانداردها برگشت داده شود، برای آبروی صنعت ما مناسب نیست.

منبع: تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..