آموزشهای مهارتی ویژه زنان بی‌سرپرست در یزد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان یزد گفت: آموزشهای فنی ویژه زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست و کودکان کار و خیابانی در استان یزد اجرا می‌شود.


 حبیب‌الله کارگر در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، با اشاره به اینکه بحث مهارت‌گرایی در دوره امروز بیش از مدرک‌گرایی اهمیت دارد، اظهار داشت: در استان یزد سعی کردیم با تنوع رشته‌ای و افزایش ضریب نفوذ در حوزه‌های مختلف ایجاد کنیم تا بخش وسیعی از هم استانیها را تحت پوشش آموزشهای مهارتی قرار دهیم.

به گفته وی، آموزش در صنایع، روستاییان، پادگان، زندان، عشایر، دانشجویان، فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، مناطق حاشینه‌نشین شهری، زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست و کودکان خیابانی از جمله حوزه‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای استان یزد است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان یزد تاکید کرد: بسیاری از حوزه‌هایی که ما در آن فعالیت می‌کنیم، علاوه بر اینکه زمینه مهارت آموزی افراد را فراهم می‌کند، سبب می‌شود که بسیاری از آسیبهای اجتماعی هم در جامعه کاهش یابد.

کارگر ادامه داد: در این ایام سعی کردیم که تجهیز مراکز دینی و مساجد و نمازخانه‌ها را در مراکز فنی و حرفه‌ای انجام دهیم و توجه به مسائل معنوی از جمله نماز جماعت و دعا و زیارت افزایش یابد.

وی افزود: یکی دیگر از فعالیتهایی که در زمینه توجه به مسائل دینی در کنار آموزشهای فنی و حرفه‌ای برگزار می‌شود، بحث مسابقات قرآنی است که در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری اجرا می‌شود.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان یزد بیان کرد: مشکلی که ما در استان و در کشور با آن مواجه هستیم، بحث فرهنگ کار است که باید در این زمینه، برنامه‌ریزی مناسبی انجام شود.

منبع: ایرنا

 

بخش نظردهی بسته شده است..