حوزه گردشگری ظرفیتی برای رشد و توسعه ابرکوه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) فرماندار ابرکوه گفت: این شهرستان علاوه بر کشاورزی ، دامپروری و صنعت در حوزه گردشگری از ظرفیت و فرصت های بالایی برخوردار است.

سید نبی رسولی اظهار کرد: دردولت تدبیر و امید نگاه ویژه ای به حوزه گردشگری شده است و دراین زمینه شهرستان ابرکوه به عنوان نقطه محروم و و کمتر توسعه یافته شاهد رونق گردشگری بیشتری طی دوسال گذشته هستیم.

وی بابیان اینکه شهرستان ابرکوه دارای بیش از ۴۰۰ اثر تاریخی وطبیعی است افزود: تاکنون بیش از ۱۲۳ اثر تاریخی ، طبیعی ومعنوی شهرستان ابرکوه درفهرست آثار ملی ایران به ثب رسیده است.
فرماندار ابرکوه با اشاره به اینکه ابرکوه در مسیر جاده طریق الرضا (ع) واقع است ومسافران زیادی درحوزه زیارت، سیاحت وگردشگری دارد ادامه داد: علاوه بردر حوزه گردشگری ، در صنایع دستی هم هنرمندان فعالیت خوبی دارند.
این مسئول خاطرنشان کرد: این شهرستان جزو ۱۴ شهر نمونه گردشگری کشور است که برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری زمینه فراهم است .
رسولی اضافه کرد: سرو چهار هزار و ۵۰۰ساله ، مسجد جامع ، منزلگاه امام رضا (ع) ، ارگ شهرسب و دیگر آثار تاریخی و بافت قدیم است .
فرماندار ابرکوه بابیان اینکه ساخت هتل در جذب گردشگر موثر است گفت: یکی ازنیازها و زیر ساختهای حوزه گردشگری ابرکوه داشتن هتل است که دراین زمینه با بخش خصوصی مشارکت وهمکاری لازم را خواهیم داشت .
وی خاطرنشان کرد: با تلاش مسوولان و اهالی رسانه در دو سال اخیر حوزه گردشگری بیشتر مورد توجه مسئولان قرار گرفته و همدلی مردم نیز برای توسعه شهرستان در بخشهای مختلف با مسئولان رشد یافته است.
ابرکوه در فاصله ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد و در مسیر جاده اصلی یزد – شیراز قرار دارد و فاصله آن تا شیراز ۳۰۰ کیلومتر و تا اصفهان ۲۸۰ کیلومتر است.
منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..