تشکل‌های اقتصادی در روستاهای یزد تشکیل شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) معاون توسعه‌روستایی و مناطق محروم معاون اول رئیس جمهور با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت‌های فیزیکی روستاها در توسعه پایدار گفت: تشکل‌های اقتصادی در روستاها تشکیل شود.

 ابوالفضل رضوی  در اولین همایش سراسری توسعه پایدارروستایی که به میزبانی استان یزد برگزار شد، با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی نتیجه نگاه گروهی امام‌خمینی(ره) بود، اظهار داشت: بحث اقتصاد و تدوین برنامه‌های منسجم، از جمله مهمترین دغدغه‌های مقام معظم رهبری است.

معاون توسعه‌روستایی و مناطق محروم کشور با اشاره به ضرورت تبعیت از ولایت‌فقیه در عرصه‌های مختلف گفت: استقلال اقتصادی به عنوان ضمانت استقلال فرهنگی و سیاسی نقش مهمی در ترویج و اجرای کامل مقوله اقتصاد‌مقاومتی در نظام اسلامی ایران ایفا می‌کند.

رضوی بی‌نیازی مردم، توسعه تولید و اشتغال، از بین بردن فقر اجتماعی، کاهش وابستگی و ایجاد اشتغال را از جمله مهمترین ویژگی‌های مقوله اقتصاد مقاومتی در کشور دانست و بیان کرد:  طبق قانون اساسی، دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است از تمام ظرفیت‌ها و امکانات خود در راستای جذب مشارکت عمومی جامعه استفاده کند.

وی اقتصاد مقاومتی را از جمله مهمترین راهکارهای توسعه اقتصادی کشور و نقطه مقابل اقتصاد ریاضتی عنوان کرد و اظهار داشت: استان یزد با ۱۸ شرکت تعاونی دهیاری رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده است.

معاون توسعه‌روستایی و مناطق محروم معاون اول رئیس جمهور با اشاره به ضرورت توجه ویژه به بیانات مقام معظم رهبری در راستای توسعه پایداری روستاهای کشور افزود: دانش‌بنیان، عدالت‌بنیان، مردم محور، برون‌گرای و درون‌گرایی، از جمله موارد مهم در توسعه پایداری روستایی در کشور است.

رضوی تبعیض در ارائه خدمات بین شهر و روستا را، از جمله مهمترین دلایل کاهش جمعیت روستاها در کشور دانست و بیان کرد: بالاترین شیب کاهش جمعیت روستایی بین ۱۲ کشور دنیا به ایران و ترکیه اختصاص دارد.

وی با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت‌های مختلف بومی و محلی در ایجاد زمینه جذب مشارکت عمومی در توسعه پایدرا روستاهای کشور ادامه داد: تشکل‌های اقتصادی به عنوان رکن اصلی جذب مشارکت عمومی در روستاها، تشکیل شود.

معاون توسعه‌روستایی و مناطق محروم معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اهمیت برنامه‌ریزی دولت تدبیر و امید در توسعه پایدار روستاهای کشور گفت: نیروی انسانی و ظرفیت های فیزیکی از جمله ویژگی های روستاها در توسعه پایدار است.

منبع: تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..