نیاز به خون در یزد

no-thumbs

مدیر کل انتقال خون استان از شهروندان یزد خواست که در روزهای سرد سال هم به اهدای خون اقدام کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز)  «تقی تقوایی» افزود: تعداد مراجعات شهروندان برای انتقال خون در فصل سرد سال کاهش یافته است؛ در حالی که نیاز بیمارستان‌ها به خون در فصل سرد سال کم نمی‌شود.
وی توصیه کرد که مردم اهدای خون حتی در روزهای سرد سال را ادامه دهند و از مراجعه به پایگاه‌های خون‌گیری امتناع نورزند.
تقوایی ادامه داد: اداره کل انتقال خون استان در کشور دارای رتبه برتر در پاسخگویی و تامین نیاز مراکز درمانی است.
وی گفت: این اداره کل توانست در ۱۰ ماه امسال ۹۹/۸درصد از محصولات خونی مورد نیاز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی را تامین کند که هیچ جایی از ایران تا به حال به این شرایط نرسیده است.
این مسئول، موفقیت مذکور را محصول همکاری ویژه و مستمر اهدا کنندگان خون در یزد دانست و افزود: متوسط اهدای خون در کشور ۲۷ نفر از هر هزار نفر است و این آمار در استان ۳۹ نفر به ازای هر هزار نفر است.
تقوایی گفت: در سال گذشته حدود ۷۰ هزار فرآورده خونی از اداره کل انتقال خون استان به بخش‌های جراحی، زنان و زایمان، ارتوپدی، سرطان و تالاسمی به بیمارستان‌های استان ارسال شد.
وی اظهار کرد: با توجه به این‌که استان قطب پزشکی کشور است و از سایر استان‌ها، بیماران بسیاری برای عمل جراحی به یزد می‌آیند؛ بنابراین به خون و فرآورده‌های خونی بیشتری نیاز است.
مدیر کل انتقال خون استان با بیان این‌که یزد، معین استان‌های همجوار نیز هست، ادامه داد: در صورت درخواست خون و فرآورده‌های خونی از سایر استان‌ها و مازاد بودن این نیازها در استان، درخواست‌ها به صورت اورژانسی به استان‌های دیگر ارسال می‌شود.
وی درباره ایجاد پایگاه‌های انتقال خون در شهرستان‌های استان نیز گفت: به رغم علاقه و درخواستی که تقریبا از تمام شهرستان‌های استان بابت ساخت پایگاه انتقال خون دریافت کردیم، امکان ساخت و افزایش پایگاه جدید انتقال خون به علت شرایط و شاخص خاص مورد نیاز، در شهرستان‌های استان وجود ندارد.
تقوایی افزود: مجوز برای ایجاد پایگاه در شهرستان‌های استان از‌سوی سازمان انتقال خون ایران صادر نمی‌شود، اما با اعزام تیم‌های سیار، نیاز شهرستان‌ها پوشش داده می‌شود.

همشهری

بخش نظردهی بسته شده است..