تلاش برای توسعه متوازن در یزد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) ،توسعه متوازن شهرستان‌های مختلف استان یزد، موضوعی است که فرمانداران مدام در حال طرح آن و استانداران نیز همواره در صدد تحقق آن هستند اما در عمل این امر در استان یزد هنوز محقق نشده است.

در سفرهای دوره ای شهرستانی که استاندار یزد به شهرستان‌های مختلف استان دارد، بحث توسعه متوازن همچنان مطرح می‌شود و یکی از درخواست‌های اصلی فرمانداران به ویژه در مناطق محروم، توزیع عادلانه اعتبارات و تلاش برای توسعه متوازن است.

یکی از این مناطق، شهرستان خاتم است که در سفر دوره ای استاندار یزد به این منطقه، باز هم موضوع توسعه متوازن و توزیع عادلانه اعتبارات از سوی مسئولان این شهرستان مطرح شد و جالب اینجاست که به جز مسئولان، خانواده های معظم شهدا نیز هر کدام با ادبیات ویژه خود، این موضوع را از استاندار یزد درخواست کردند.

سفر یک روزه استاندار یزد به خاتم با حضور در منزل شهدا آغاز و با حضور در جلسه شورای اداری پایان یافت.

دیدار استاندار یزد با خانواده ۳ شهید

استاندار یزد در سفر خود به خاتم با خانواده‌های شهیدان حمید تقی زاده رحمت آباد، حسین میرزایی و محمدجواد خدادادی دیدار و گفتگو کرد.

هر یک از خانواده های معظم شهدا در این دیدار بر رفع مشکلی از مشکلات شهرستان خاتم تاکید کردند و استاندار یزد نیز قول مساعد برای پیگیری درخواست‌های آنها داد.

رفع مشکلات هراورجان، توسعه شهرستان خاتم در همه زمینه‌ها، رفع مشکلات مردم هرات و مروست، بهسازی راه‌ها، گازرسانی و … از جمله موارد مورد تاکید خانواده های شهدا بود.

استاندار یزد پس از دیدار با خانواده های شهدا در گلزار شهدای این شهرستان حاضر شد و با نثار گل و فاتحه، یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس را گرامی داشت.

استاندار یزد پس از اینکه اولویت سفر خود را به انجام رساند، در جلسه شورای اداری شهرستان خاتم و در جمع مدیران این شهرستان حاضر شد.

در صدد رفع محرومیت از چهره شهرهای محروم استان یزد هستیم

سیدمحمد میرمحمدی در این جلسه اظهار داشت: شهرستان‌هایی نظیر خاتم، بهاباد، بافق و ابرکوه از شهرستان‌های محروم و کم برخوردار استان یزد به شمار می روند که در صدد رفع محرومیت از چهره این مناطق هستیم.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: توزیع متوازن اعتبارات و نگاه عدالت محورانه به همه مناطق استان یزد، در دستور کار استانداری قرار گرفته و امیدواریم به زودی شاهد پیشرفت و توسعه و رونق اقتصادی در این شهرستانها باشیم.

وی تاکید کرد: برای تحقق توسعه در شهرستان‌ها، نیاز به همدلی و هماهنگی بین مسئولان شهرستان به ویژه فرمانداران و ائمه جمعه وجود دارد و از آنجا که خاتم دارای دو شهر مهم هرات و مروست است، باید همدلی بیشتری بین مسئولان این شهرستان برقرار باشد.

اعتبارات گازرسانی به استان به ۸۰ میلیارد تومان رسید

میرمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: یکی از خواسته‌های اصلی مردم خاتم، ‌گازرسانی به این شهرستان است که این موضوع مدنظر قرار گرفته ضمن اینکه اعتبارات تخصیص یافته به پروژه های گازرسانی به سراسر استان به ۸۰ میلیارد تومان رسیده که این رقم در مقایسه با ۳۷ میلیارد تومان دولت قبل قابل توجه است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع انتخابات و لزوم مشارکت مردم در این مسئله مهم ملی، بیان کرد: همه مسئولان در شهرهای مختلف استان باید شرایط را برای حضور حداکثری مردم در انتخابات فراهم کنند.

میرمحمدی ادامه داد: با توجه ویژه شورای نگهبان در تایید صلاحیت‌ها، امیدواریم زمینه های رقابت بیشتر میان افراد از گروه های مختلف فراهم شود و مردم از گرایش های مختلف و با تفکرات مختلف در این انتخابات شرکت کنند.

مسئولان شرایط حضور گسترده مردم در انتخابات را فراهم کنند

استاندار یزد بر لزوم توجه مسئولان شهرستان خاتم به مسئله برگزاری انتخابات تاکید کرد و گفت: همکاری لازم باید در میان دست اندرکاران برگزاری انتخابات وجود داشته باشد تا مردم با اشتیاق بیشتری به صحنه بیایند.

فرماندار خاتم نیز در این جلسه خواستار توزیع متوازن و عادلانه اعتبارات شد و اظهار داشت: توزیع اعتبارات نباید به گونه ای باشد که برخی شهرستان‌های دور از مرکز، اعتبارات کمتری داشته باشند.

محمد زاده رحمانی عنوان کرد: خوشبختانه شهرستان خاتم طی دو سال اخیر با تلاش مسئولان و توجه خبرنگاران بیشتر مورد توجه قرار گرفته و امیدواریم نگاه مسئولان نیز به این شهرستان همراه با توجه بیشتری باشد.

وی بیان کرد: شهرستان خاتم در زمینه مختلفی در محرومیت قرار دارد که البته بخشی از این محرومیت ها با حضور بسیج سازندگی در مناطق محروم استان برطرف شده اما امیدواریم این شهرستان بتواند توسعه خوبی در زمینه های مختلف عمرانی، فرهنگی، آموزشی، ورزشی و … داشته باشد.

خاتم نیازمند توسعه مراکز درمانی است

زاده رحمانی، راه را یکی از مشکلات شهرستان خاتم برشمرد و افزود: بسیاری از محورهای این شهرستان نیازمند بازسازی، تعریض و بهسازی است که امیدواریم با توجه به نیاز مبرم این شهرستان، این موضوع در دستور کار قرار گیرد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: شهرستان خاتم از لحاظ مراکز درمانی نیز در محرومیت به سر می برد و مردم خاتم در برخی مناطق از حداقل‌ها نیز بی بهره هستند.

در این جلسه همچنین نیازها و درخواست‌هایی همچون توسعه حمل و نقل ریلی، مقابله با چاه های غیرمجاز، کنترل آب‌های زیرزمینی و … طرح و بررسی شد.

دیدار ۲۲ هیئت از مدیران استان یزد با خانواده ۷۹ شهید شهرستان خاتم

همراه با استاندار یزد، ۲۲ هیئت از مدیران استان با ۷۹ خانواده شهید در شهرستان خاتم به طور همزمان دیدار و گفتگو کردند.

بازدید از برخی پروژه‌های عمرانی، درمانی، ورزشی، کشاورزی و … نیز از دیگر بخش‌های سفر استاندار یزد به شهرستان خاتم بود.

خاتم با ۳۵ هزار نفر جمعیت در فاصله ۲۴۰ کیلومتری از مرکز استان یزد واقع شده و با استان‌های کرمان و فارس همسایه است و فرهنگ مردم آن آمیزه‌ای از فرهنگ فارس، کرمان و یزد است.

این شهرستان دارای دو شهر مهم هرات و مروست است و علاوه بر اینکه قطب کشاورزی استان یزد به شمار می‌رود، با شاخصه هایی همچون هوبره، جنگل‌های باغ شادی، قلعه های تاریخی و … شناخته می شود.

منبع: مهر

 

بخش نظردهی بسته شده است..