موازی کاری اصلی‌ترین مشکل مراکز نیکوکاری ابرکوه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) مسئول مرکز نیکوکاری دربقلعه ابرکوه گفت: آنچه در حال حاضر به عنوان یک مشکل در انجام فعالیت‌های نیکوکاری در شهرستان ابرکوه نمود پیدا کرده، موازی کاری‌های صورت گرفته در این زمینه‌ها است.

علی اصغر قیومی با بیان اینکه در حیطه انجام فعالیت‌های خیرمندانه، مؤسسات رسمی و تشکل‌های مردمی به صورت خودجوش فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: چنانچه بتوان در این زمینه به هماهنگی دست یافت، نیازها دسته بندی می‌شود و بسیاری از مشکلات را می‌توان با اعطای وام‌های قرض الحسنه حل کرد و نیازی به پرداخت کمک‌های بلاعوض به افزاد وجود ندارد.

وی با بیان اینکه متأسفانه در بین تمام گروه‌هایی که در شهرستان به انجام کار خیر مشغول هستند، هیچ هماهنگی نیست، عنوان کرد: این هماهنگی حتی در بین مؤسسات و متولیان رسمی این کار نیز در ابرکوه صورت نگرفته است.

قیومی گفت: در حال حاضر شفافیتی در حوزه کارهای نیکوکارانه وجود ندارد و مشخص نیست هر موسسه در کدام حیطه فعالیت می‌کند و گردش مالی انجام این فعالیت‌ها نیز معلوم نیست و بسیاری از اوقات شاهد هستیم که چند گروه بدون هماهنگی با یکدیگر تنها در حال خدمت‌رسانی به یک شخص هستند.

مسئول مرکز نیکوکاری دربقلعه ابرکوه گفت: از سوی دیگر هیچ مستندسازی نیز در زمینه فعالیت‌های انجام‌شده صورت نمی‌گیرد تا بتوان بر اساس آن افق آینده را برای این فعالیت‌ها ترسیم کرد که از کجا شروع کرده‌ایم و می‌خواهیم به کدام نتیجه برسیم.

منبع: مهر

بخش نظردهی بسته شده است..