۴۰ طرح عمرانی در بافق آماده راه اندازی شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) فرماندار بافق از افتتاح بیش از ۴۰ طرح عمرانی و فرهنگی در ایام دهه فجر با سرمایه گذاری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سید مهدی طلایی مقدم  در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور اظهار کرد: علیرغم این مهم، تکمیل و بهره برداری از ۴۰ طرح نشان دهنده تلاش و مدیریت قوی دولت تدبیر و امید است.
وی مهمترین پروژه های قابل افتتاح در ایام دهه مبارکه فجر در شهرستان بافق را در زمینه های عمرانی،کشاورزی، بهداشت و درمان، گاز رسانی، آبفار، برق، فرهنگی و ورزشی و همچنین حوزه صنعت گردشگری عنوان کرد و گفت مبلغ هزینه این پروژه ها از محل اعتبارات دولتی تامین و پرداخت شده است.
طلایی مقدم تکمیل پروژه های عمرانی و خدماتی این شهرستان طی یکسال گذشته را مرهون همراهی و تلاش دولتمردان و مسئولان استان و شهرستان خواند و گفت: امروزه شهرستان بافق در کشور و استان یزد از جایگاه ویژه ای برخوردار است چرا که مسئولان صدای همدلی و همزبانی مردم و مسئولان این شهرستان را شنیده و در کانون توجه قرار داده اند.
فرماندار بافق همچنین برنامه های فرهنگی این ایام را بیش از ۲۰۰ برنامه فرهنگی، هنری و ورزشی برشمرد و گفت: نواختن زنگ انقلاب در مدارس و استقبال نمادین از ورود امام خمینی(ره) ، دیدار با امام جمعه و ۴۰ خانواده معظم شاهد و ایثارگر که فرزندان آنها دربهمن ماه به شهادت رسیدند، برپایی سه یادمان شهدا، برگزاری مسابقات قرآنی،فرهنگی، ورزشی و فکری ، همچنین اجرای جُنگ های شاد و مفرح، برگزاری نشست و گفتمان های بصیرتی و دینی، جشنواره پرده خوانی از دیگر برنامه ها شاد و مردمی این شهرستان است.
این مسوول به کم کردن وابستگی شهرستان بافق به معادن هم اشاره کرد و افزود: تبدیل مواد خام معدنی و جلوگیری از خام فروشی در این شهرستان و قرار دادن این مواد در چرخه فولادی و صنایع جوار معدنی، ارزش افزوده را با در آمد بیشتر عاید می کند.
طلایی مقدم همچنین استفاده از سایر ظرفیتها و پتانسیل های بالقوه شهرستان بافق که خود یک' ایرانی کوچک بشمار می آید' در حوزه های جوار معدنی و فولادی،جوار ریلی، گردشگری و میراث فرهنگی،کشاورزی و دامپروری را در آینده باعث کاهش وابستگی شهرستان بافق به معادن عنوان کرد.
فرماندار بافق در این نشست همچنین با تبریک فرارسیدن ایام خسته و مبارک دهه فجر، نتیجه بخش بودن برجام در مذاکرات هسته ای را مدیون همدلی و همزبانی دولت و ملت خواند و گفت: با عنایات خداوند متعال و حمایتهای مقام معظم رهبری از تیم مذاکره کننده و صبوری و متانت ملت ایران در فشارهای اقتصادی و مدیریت ریاست جمهور و وزیر امور خارجه در مذاکرات سبب پیروزی در این عرصه بین المللی شد.
منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..