ایجاد ۲۰۰ فضای تبلیغاتی مجاز در اردکان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) شهرداری اردکان به جمع‌آوری تابلوهای تبلیغاتی غیرمجاز اقدام کرده و قرار است تا پایان سال ۲۰۰ فضای تبلیغاتی مجاز در ابعاد مختلف در شهر ایجاد کند.
تابلوهای تبلیغاتی غیرمجاز در خیابان‌های امام خمینی(ره)، خیابان آیت‌الله خامنه‌ای، صدرآباد، باهنر و… چهره این شهر را نازیبا کرده است از این رو شهرداری اردکان ساماندهی تابلوهای تبلیغاتی را با جدیت در دستور کار قرار داده است.
شهرداری اردکان در کنار جمع‌آوری تابلوهای تبلیغاتی غیرمجاز، به ایجاد فرصت‌های مجاز تبلیغاتی نیز اقدام کرده است تا سیما و منظر شهر زیبا شود.
فعالان صنفی این شهر به نصب تابلوهای رنگارنگ و متنوع در محل ورودی واحدهای صنفی و یا حاشیه معابر اقدام کرده‌اند که هم شهر را نازیبا کرده است و هم باعث بروز مشکلات ترافیکی و کاهش دید رانندگان در شب می‌شود.
تابلوهای فلکسی، چلنیوم و… فضاهای تبلیغاتی این شهر را اشباع کرده و درکنار آن فضاهای تبلیغاتی مجاز شامل بیلبوردها، استندها و… که از سوی شهرداری ایجاد شده است، مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.
اگرچه فعالان اقتصادی با تبلیغات غیرمجاز، سیما و منظر شهر را دستخوش تغییر کرده‌اند اما دستگاه‌های دولتی و ادارات هم دست کمی از فعالان اقتصادی ندارند و با نصب بنرهای غیرمجاز، شهر را نازیبا کرده‌اند.
دستگاه‌های این شهر، به مناسبت‌های مختلف به برپا‌کردن داربست‌های فلزی و نصب بنر، اقدام می‌کنند در حالی که فضاهای تبلیغاتی که شهرداری ایجاد کرده است، بهترین و مناسب‌ترین فضا برای تبلیغات خصوصی و دولتی محسوب می‌شود.
یکی از کاسبان اردکان از شهرداری می‌خواهد برای استقبال کسبه از فضاهای تبلیغاتی مجاز، این فضاها را با کمترین هزینه برای تبلیغات در اختیار آنان قرار دهد.
«حسین فتاحی» ادامه می‌دهد: زمانی که کاسبان بتوانند با هزینه مناسب در یک فضای تبلیغاتی استاندارد که بر اساس معیارهای مناسب مکانیابی شده است، محصولات و خدمات خود را معرفی کنند، فضاهای تبلیغاتی غیرمجاز را رها خواهند کرد.
وی با بیان این‌که کاسبان اردکان از شهرداری انتظار دارند که فضاهای تبلیغاتی را با رعایت انصاف و اولویت در اختیار آنها قرار دهد، می‌گوید: تبلیغات محیطی شهر اردکان باید با همکاری کاسبان و شهرداری ساماندهی شود. یکی از شهروندان اردکانی نیز از بی‌نظمی‌های بصری ناشی از تبلیغات غیرمجاز در گوشه و کنار این شهر انتقاد می‌کند و می‌افزاید: زمانی که بیلبوردها و استندهای تبلیغاتی شهر خالی از تبلیغات است، در برخی از معابر شهر از جمله خیابان امام خمینی(ره)، کثرت تبلیغات شهروندان را آزار می‌دهد.
«راحله شاکر» می‌گوید: شهرداری با توجه به نیاز شهر به فضاهای تبلیغاتی مجاز برای نصب تابلوهای تبلیغاتی وارد عمل شده اما لازم است با همین جدیت، جلوی تبلیغات غیرمجاز را نیز بگیرد. وی با بیان این‌که نور برخی از تابلوها باعث کاهش دید رانندگان و بروز تصادفات می‌شود، از مدیران شهرداری می‌خواهد با بازدید از نقاط مختلف شهر و شناسایی تاثیر کیفیت تبلیغات در سیما و منظر شهر، به جمع‌آوری آنها اقدام کنند. این فعال اقتصادی می‌افزاید: البته  شهردار اردکان از ایجاد بیش از ۲۰۰ فضای تبلیغاتی مجاز در این شهر خبر داده و گفته است که اصناف، ادارات ودستگاه‌های استان با ایجاد فضاهای تبلیغاتی غیرمجاز، چهره شهر را نازیبا کرده‌اند.
«بهروز شهابی‌زاد» با اشاره به تلاش شهرداری برای گسترش فضاهای تبلیغاتی قانونی در این شهر ادامه می‌دهد: طرح ساماندهی فضاهای تبلیغاتی از ۵ ماه پیش در شهر اردکان کلید خورده است.
وی می‌گوید: در ابتدای کار تنها ۲۰ درصد از تبلیغات محیطی شهر مجاز بود اما با تلاش‌های شهرداری در این چند ماه، فضاهای تبلیغاتی مجاز شهر به ۶۰ درصد افزایش یافته است.
این مسئول اظهار می‌کند: شهرداری با تعریف جایگاه‌های جدید تبلیغاتی به حذف بنرها و پارچه‌های موجود در شهر اقدام کرده است.
شهابی‌زاد یکی دیگر از اقدامات شهرداری را جمع‌آوری اعلامیه‌ها و اطلاعیه‌ها از در و دیوار شهر بیان می‌کند و می‌افزاید: شهرداری نصب تابلوهای اعلانات در مدارس، مساجد، تکایا، ایستگاه‌های اتوبوس و سرویس‌های عمومی را آغاز کرده و قرار است تا پایان سال ۱۰۰ تابلو اعلانات در این نقاط نصب شود.
وی می‌گوید: شهرداری اردکان تمام تلاش خود را به کار بسته است تا تبلیغات سنتی و غیرمجاز از شهر جمع‌آوری شود از این رو به نصب ۴۰ فک بزرگ تبلیغاتی، ۱۵ عدد بیلبورد و ۱۵ عدد استرابرد اقدام کرده و ۲۳ استرابرد دیگر هم تا پایان سال در شهر نصب خواهد شد.
شهردار اردکان اضافه می‌کند: یکی دیگر از فضاهای تبلیغاتی ایجاد شده در شهر، تابلوهای چهاروجهی و سه وجهی است که تعداد آنها در حال افزایش است.
وی همچنین از نصب لایت‌باکس‌ها در پارک‌ها و فضاهای عمومی شهر خبر می‌دهد و می‌افزاید: در مجموع تا پایان سال ۲۰۰ فضای تبلیغاتی مجاز در شهر نصب می‌شود تا از شمار فضاهای غیرمجاز در شهر کم شود.

همشهری

بخش نظردهی بسته شده است..