فرصت‌های سرمایه‌گذاری یزد تدوین شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) استاندار یزد با اشاره به اهمیت سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه در استان یزد گفت: با همکاری دستگاه‌های استان فرصت‌های سرمایه‌گذاری در یزد تدوین شود.

سیدمحمد میرمحمدی در هشتمین نشست بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان اظهار داشت: با روند موجود و تلاش دولت برای حل مسائل باید به شکلی کار کنیم که مسائل تیره و مبهم و نامفهوم نداشته باشیم.

وی ادامه داد: وقتی دستگاه‌های استان در این سطح نشستی برای سرمایه‌گذاری و معرفی فرصت‌ها برگزار می‌کنند، نباید با محدودیت حرف بزنیم بلکه راحت و بی‌پرده و بدون محدودیت در مورد مسائل نقطه نظرات خود را مطرح کنیم.

میرمحمدی با اشاره به بهره‌مندی از پنجره واحد در استان اضافه کرد: ابتدا باید زیرساخت‌ها را در هر حوزه مشخص کنیم و پهنه‌بندی‌ها را انجام دهیم و کاربری‌های متناسب با زیرساخت‌ها و پهنه‌بندی‌ها ارائه کنیم.

وی با تاکید بر اینکه باید ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری روشن شود و سپس فرصت‌های سرمایه‌گذاری ارائه شود، گفت: ظرفیت سرمایه‌گذاری با فرصت آن فرق دارد و ممکن است در جایی فرصت نباشد اما ظرفیت سرما‌یه‌گذاری وجود داشته باشد.

استاندار یزد ادامه داد: ظرفیت در همه جا وجود دارد اما فرصت‌ها در مناطق محروم و کمتر سرمایه‌گذاری شده که زیرساخت‌های مناسب دارند، دیده می‌شود چراکه هم توسعه ایجاد می‌کند و هم اشتغال را به همراه دارد.

وی تصریح کرد: برای سرمایه‌گذاری باید به همه مسائل توجه داشت و تمام جوانب را در نظر گرفت بنابراین باید تمام دستگاه‌های استان در این زمینه هماهنگ باشند و مسیر درستی را برای سرمایه‌گذاری ارائه کنند.

این مسئول با بیان اینکه نباید آمار و ارقام‌های موجود بین دستگاه‌ها متفاوت باشد، عنوان کرد: اگر ناهماهنگی دیده شود نمی‌توان انتظاری برای رفع چالش‌ها داشت و موانع هم ممکن است به قوت خود باقی بماند.

وی با اشاره به برنامه پنج ساله توسعه اضافه کرد: اینکه در برنامه اهدافی مشخص شود و عملکردی ارائه شود کفایت نمی‌کند بلکه باید هدف‌گذاری‌های برنامه به همراه عملکرد باشد و روشن شود که به چه میزانی تحقق یافته است.

استاندار یزد با تاکید بر اهمیت آسیب‌شناسی در هر حوزه‌ای گفت: با بررسی عملکرد می‌توان فهمید که چه مقدار کار شده و چه مقدار عقب هستیم و دلیل آن نیز باید روشن شود تا در برنامه بعدی اقدام مناسب صورت گیرد.

وی افزود: نباید به گونه‌ای باشد که هدف متفاوت از امکانات و نیازها تعریف شود بلکه بر اساس توانایی و قدرت و امکانات اهداف را تعریف کنیم و بتوانیم آن را تحقق بخشیم.

میرمحمدی با اشاره به اهمیت تجزیه و تحلیل داده‌های آماری تصریح کرد: صرف ارائه آمار نمی‌تواند کاری را جلو ببرد ضمن اینکه باید با تجزیه و تحلیل ارائه راهکار هم داشته باشیم تا بر اساس آن آینده و اهداف و استراتژی‌های آن تعریف شود.

وی با تاکید بر پرهیز از ارائه آمار نادرست و بی‌مورد گفت: باید مبانی محکمی پشتوانه آمار باشد نه از روی احساسات و خودنمایی حرفی بزنیم و بعد متوجه شویم پوچ و بیهوده بوده بلکه باید با صداقت رفتار کنیم و اگر کاری نشده، محکم به آن اعتراف کنیم.

استاندار یزد عنوان کرد: انتظار داریم با رفع نواقص و تامین نیازها و شناخت فرصت‌ها، بتوانیم پالس‌هایی به جامعه و سرمایه‌گذاران بدهیم که قابل اطمینان باشد و در رفع مشکلات تاثیر بگذارد.

وی افزود: وقتی همه این موارد را کنار هم بگذاریم، می‌توانیم نقشه سرمایه‌گذاری استان را تدوین کنیم و سپس برای حل مشکلات و مسائل بعدی در استان اقدام کنیم.

فارس

بخش نظردهی بسته شده است..