فرماندار یزد خواستار شد؛

استفاده از تئوری های علمی در شهرسازی شهر یزد

فرماندار یزد گفت: ضرورت دارد برای شهرهای استان هیچ تئوری علمی و چارچوبی مشخص برای شهرسازی آن تعریف شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز)، فرماندار یزد به همراه معاون فنی و امور عمرانی فرمانداری با مدیرکل راه و شهرسازی استان دیدار کرد.

" محمود شاکری شمسی " در این دیدار با بیان اینکه بیشترین فعالیت های مربوط به حوزه شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی در شهرستان یزد نمود دارد اظهار داشت: ضرورت دارد برای شهرهای استان هیچ تئوری علمی و چارچوبی مشخص برای شهرسازی آن تعریف شود.

فرماندار یزد با اشاره به اینکه شهر یزد دارای آلودگی بصری است افزود: معماری تاریخی منحصر به فرد شهر یزد از دیرباز مورد توجه همگان بوده ولی در شهرسازی مدرن نتوانسته ایم به جایگاه مطلوبی دست یابیم.

وی با انتقاد از افزایش ساخت و سازهای غیرمجاز در سطح شهر یزد خاطرنشان کرد: در صورت وقوع حوادث طبیعی به علت اینکه این ساخت و سازها تحت شرایط قانونی نبوده، خسارت های فراوانی را به دنبال خواهد داشت.

" شاکری شمسی " در پایان با اعلام اینکه برخورد با زمین خواران یکی از اولویت های مهم فرمانداری یزد در این مدت بوده است ابراز داشت: زمین به عنوان یک کالای سرمایه ای محسوب می شود، لذا برخی از افراد سودجو با دنبال تصرف اراضی ملی هستند و در این زمینه تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم تا حقی از بیت المال ضایع نشود.

 مدیرکل راه و شهرسازی استان نیز در این دیدار افزود: مردمان یزد از گذشته تا کنون سعی داشته اند با وجود محدودیت ها بتوانند اقدامات مؤثری را در راستای آبادانی شهر خود انجام دهند.

" نقصان محمدی " تصریح کرد: امروزه در شهر یزد از الگو های ساده برای شهرسازی استفاده نمی شود در حالی که در کشورهای دیگر به این امر توجه ویژه ای می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گفت: اگر چارچوب های کلی را مدنظر قرار دهیم، مسائل کوچکتر به خوبی حل و فصل می شود.

 

بخش نظردهی بسته شده است..