رایزنی توصیه ای با شورای نگهبان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز)  حمیدرضا فولادگر در گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت با اشاره به تلاش خانه احزاب برای رایزنی با شورای نگهبان در زمینه تایید صلاحیت‌ها، گفت: خانه احزاب نهاد رسمی نیست و بیشتر به صورت غیررسمی و توصیه ای در زمینه تایید صلاحیت ها عمل خواهد کرد. این رفتار را رئیس مجلس و رئیس جمهور هم ایفا می کنند.

این نماینده مجلس نهم شورای اسلامی در خصوص رایزنی هایی که با شورای نگهبان در زمینه تایید صلاحیت ها صورت می گیرد اظهار داشت: اینکه افرادی رد صلاحیت شدند، از ظرفیت ها رئیس مجلس، رئیس جمهور تشکل ها و خانه احزاب  استفاده می کنند غیر طبیعی نیست اگر هر کسی که خود را جای افرادی که بی دلیل رد صلاحیت شدند  بگذارند به آنها حق می دهند که خواهان احقاق حقشان باشند.
وی با بیان اینکه ایرادی ندارد تا از این ظرفیت ها و فرصت ها استفاده کرد، ادامه داد: اما باید برای بررسی شکایت ها و تایید صلاحیت ها قانون مبنا قرار گیرد به این معنا که در تایید، نظارت و بررسی شکایت ها قانون مد نظر شورای نگهبان باشد. اینکه فردی نماینده سابق است، به روسای قوای مقننه و مجریه دسترسی دارند یا با خانه احزاب ارتباط دارد نباید در بررسی شکایت و صلاحیت اثر گذار باشد.

بخش نظردهی بسته شده است..