از طرف پایگاه استنادی طلایه داران علم تامسون رویترز:

یک یزدی تبار در زمره یک درصد برتر دانشمندان و نخبگان علمی جهان قرار گرفت

یک یزدی تبار از طرف پایگاه استنادی طلایه داران علم تامسون رویترز، در زمره یک درصد برتر دانشمندان و نخبگان علمی جهان قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز)

دکتر سعید پاک طینت، در کناردکتر حامد بخشیان سهی و دکتر مجتبی محمدی نجف آبادی،از طرف پایگاه استنادی طلایه داران علم تامسون رویترز(ISI-ESI) در زمره یک درصد برتر دانشمندان و نخبگان علمی جهان قرار گرفت.

رئیس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری و سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام(ISC)، با ارسال نامه ای به رئیس پژوهشگاه دانش های بنیادی ایران، گفت: بر اساس داده های منتشر شده از پایگاه طلایه داران علم تامسون رویترز، سه نفر از پژوهشگران آن مرکز در زمره یک درصد برتر دانشمندان و نخبگان علمی جهان قرار گرفته اند.

دکتر محمد جواد دهقانی در خصوص معیار انتخاب پژوهشگران برتر از طرف این پایگاه گفت: معیار انتخاب پژوهشگران برتر، تعداد استناد های صورت گرفته به تولیدات علمی آن ها در رشته و حوزه های موضوعی ۲۲ گانه است. بر همین اساس پژوهشگرانی که، بر طبق مقالات چاپ شده خود بالاترین استناد را داشته اند مرتب سازی و سپس یک درصد برتر در حوزه های موضوعی مختلف انتخاب و به عنوان نخبگان برتر در نظر گرفته می شوند.

وی همچنین در توضیح پایگاه استنادی طلایه داران علم تامسون رویترز(ISI-ESI) افزود: این پایگاه بر اساس فعالیت ده سال اخیر پژوهشگران به ارائه فهرستی از دانشمندان برتر دنیا می پردازد و هر دو ماه یکبار بر اساس آخرین تحولات در شبکه علم بین الملل روز آمد می گردند.

گفتنی است پژوهشگاه دانش‌های بنیادی مؤسسه‌ای وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است که در سال ۱۳۶۸ با هدف اولیه پیشبرد پژوهش و نوآوری در سطح کشور ایجاد شد و فعالیت خود را با ۳ هسته تحقیقاتی در فیزیک نظری و ۳ هسته تحقیقاتی در ریاضیات آغاز کرد. تسری فعالیت این مرکز منجر به ارتقای مرکز تحقیقات فیزیک نظری و ریاضیات در سال ۱۳۷۶ به پژوهشگاه شد و به این ترتیب «پژوهشگاه دانش‌های بنیادی» در جامعه علمی ایران شناخته شد. این پژوهشگاه در حال حاضر با ۸ پژوهشکده در زمینه‌های گوناگون علوم بنیادی با عناوین پژوهشکده ذرات و شتابگرها، پژوهشکده ریاضیات، پژوهشکده علوم شناختی، پژوهشکده علوم کامپیوتر، پژوهشکده علوم نانو، پژوهشکده فلسفه تحلیلی، پژوهشکده فیزیک و پژوهشکده نجوم در حال فعالیت است که نامبردگان در پژوهشکده ذرات و شتابگرها فعالیت علمی دارند.

تابناک

بخش نظردهی بسته شده است..