درسی که از استاندار آذربایجان‌شرق باید آموخت!

no-thumbs

ممانعت استاندار آذربایجان شرقی از باز شدن پای خودروسازان بی کیفیت طی دو سال گذشته به این استان بالاخره نتیجه داد چراکه با رفع تحریم های هسته ای، شرکت های معتبر اروپایی برای ساخت خودرو در تبریز به صف شده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) هفته ی دولت امسال بود که "اسماعیل جبارزاده" در تنها مصاحبه ی مطبوعاتی خود از مذاکره با خودروسازان اروپایی برای سرمایه گذاری در تبریز خبر داد و گفت که هرگز اجازه نخواهد داد پای خودروسازان بی کیفیت به این استان باز شود.

وی در آن مصاحبه با اشاره به تجربیات ناموفق راه اندازی کارخانجات منطقه ای ایران خودرو و سایپا در آذربایجان شرقی گفته بود که برای رونق صنعت خودروسازی به دنبال برندهای معتبر اروپایی هستیم.

جبارزاده ضمن مخالفت با ورود خودروسازان چینی به این استان، عنوان کرده بود که شان آذربایجان شرقی با سابقه ی زیاد در قطعه سازی، حضور خودروسازان معتبر اروپایی است.

استاندار آذربایجان شرقی در آن گفتگو، حضور خودروسازان اروپایی را منوط به رفع تحریم های هسته ای کرده بود؛ امری که به فاصله ی یک هفته از رفع تحریمها، به واقعیت پیوست!

تلاش آلمان برای بازگشت به ایدم تبریز/ ۳۰ درصد سهام به دایملر واگذار شد

مدیران بلند پایه دایملر آلمان، مالک برند مرسدس بنز پس از بازدید خطوط تولید شرکت ایدم، با مدیرعامل این شرکت و مدیر عامل ایران خودرو دیزل توافق کردند که سه نوع موتور را در ایدم به تولید برسانند و فصل جدید همکاری‌های خود را آغاز کنند.

نمایندگان هلدینگ خودروسازی دایملر که مالک شرکت بنز که چند روزی است در ایران به سر می‌برند، پس از بازدید از کارخانه موتورسازی ایدم تبریز از ساخت سه نوع موتور بنز در ایران خبر دادند.

هلدینگ دایملر جزو اولین شرکت‌هایی بود که پس از برداشته شدن تحریم‌ها رسما تفاهم‌نامه از سرگیری همکاری‌های خود را با ایران‌خودرو به امضا رساند.

نمایندگان این هلدینگ پس از بازدید از شرکت موتورسازی ایدم تبریز که از گذشته به تولید موتورهای دیزلی بنز می‌پرداخته تصمیم گرفته‌اند تا همکاری خود را با این شرکت گسترش دهند از این رو ایران‌خودرو ۳۰ درصد از سهام ایدم را به دایلر واگذار کرده تا زمینه این همکاری‌ها بیشتر از گذشته فراهم آورد.

موتورهای سری ۴۰۰ دیزلی، موتورهای سری ۹۰۰ دیزلی مربوط به خودروهای سنگین و نیمه سنگین که استاندارد آلایندگی یورو ۴و ۵ دارند و همچنین موتورهای سری ۹۰۰ گازسوز با استاندارد آلایندگی یورو ۶ با توان ۳۰۰ اسب بخار و حجم ۷. ۷ لیتری، سه نوع موتوری هستند که در آینده‌ای نزدیک با همکاری شرکت دایملر در ایدم به تولید خواهند رسید.

به گزارش خبرآنلاین، هدف از واگذاری این میزان سهام از شرکت ایدم به مرسدس بنز، گسترش دامنه همکاری در محصولات جدید و به روز آوری فن آوری مورد استفاده در خطوط تولیدی شرکت ایدم در تبریز عنوان شده است.

بنز در تولید خودروهای سنگین و تجاری یکی از شرکای قدیمی ایران به شمار می‌رود که در دور جدید همکاری‌های خود قصد دارد علاوه بر تولید خودروهای لوکس سواری در بخش خودروهاس سنگین و تجاری فعالیت خود را گسترش دهد.

بخش نظردهی بسته شده است..