رشد ۵۰۰ درصدی گردشگران خارجی در استان یزد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) ،معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد از رشد ۵۰۰ درصدی حضور گردشگران در استان خبر داد.

 

محمدرضا نصیری  با اشاره به رشد پنج برابری حضور گردشگران در استان، اظهار کرد: در سال ۱۳۹۱ قریب ۱۲ هزار گردشگر خارجی از استان یزد بازدید داشته‌اند که این آمار در سال ۱۳۹۳ به ۶۵ هزار نفر رسیده و این رشد بیانگر توجه گردشگران به یزد است.

 

وی از جمله عوامل این رشد را تغییر رویکرد و نگاه دولت به صنعت توریسم و نیز نبود امنیت کافی برای گردشگران در دیگر کشورها خواند.

 

معاون اداره کل میراث فرهنگی استان با بیان اینکه یزد به عنوان یکی از سه راس مثلث گردشگری کشور مطرح است، تصریح کرد: زیرساخت‌های جذب گردشگر در دو استان فارس و اصفهان مهیا شده ولی استان یزد از این لحاظ با ضعف‌هایی مواجه است که رفع آن همت دو چندان مسئولان استان را می‌طلبد.

 

وی، یکی از مشکلات زیرساختی صنعت گردشگری استان را کمبودهای موجود در زمینه اقامت گردشگران ذکر کرد و افزود: در حال حاضر سه هزار و ۸۰۰ تخت برای اقامت مسافران و گردشگران در استان وجود دارد که برای رسیدن به حد مطلوب باید تقریباً به ۲ برابر وضعیت کنونی افزایش یابد.

 

نصیری، اقداماتی همچون اجرای طرح‌های ساخت هتل پنج ستاره در مرکز استان و دیگر شهرستان‌ها و همچنین تقویت بوم‌گردی در سطح استان را در ارتقای کمی گردشگری استان بسیار حائز اهمیت دانست.

 

وی، یکی از برنامه‌های میراث فرهنگی استان در زمینه جذب گردشگر را توجه به بخش بوم‌گردی عنوان کرد و در این رابطه گفت: این موضوع در حال حاضر بیشتر در شهرهای استان و بعضاً نیز در روستاها در حال اجرایی شدن است.

 

این مسئول، توجه به حوزه صنایع دستی را برای گردشگری هر منطقه تاثیرگذار دانست و توجه هرچه بیشتر به این صنایع در هر شهرستان را خواستار شد.

 

معاون اداره کل میراث فرهنگی استان با تاکید بر توجه سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به بافت تاریخی و ظرفیت‌های گردشگری اردکان، تصریح کرد: وجود جاذبه‌هایی مانند کویر و ریگزارهای بکر اردکان در کنار دیگر پتانسیل‌های گردشگری این شهرستان می‌تواند زمینه‌ساز خوبی برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این بخش‌ها باشد.

 

نصیری یادآور شد: با توجه به وسعت ۶۰ کیلومتری کویر زرین در شهرستان اردکان، این منطقه قابلیت ایجاد چندین کمپ گردشگری را داراست که تحقق آن نیازمند توجه بیشتر مسئولان است.

منبع: ایسنا

 

بخش نظردهی بسته شده است..