دانشگاه علوم پزشکی یزد پاسخ دهد:

کدام را باور کنیم ؟ طب سنتی یا طب مدرن؟

این اختلاف های موجود میان متخصصان طب سنتی و طب مدرن هم برای خود داستانی شده است اما آنچه در این میان مهم است بلاتکلیفی مردم و بیماران است که نمی دانند کدامیک درست است و کدام نادرست!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) طب سنتی به بیماران خود داروهایی را تجویز می کند و طب مدرن هم داروهای دیگری و به عبارت بهتر در اغلب موارد طب مدرن گیاهان شیمیایی تجویز می نماید و طب سنتی هم گیاهان دارویی.

طب سنتی به درمان به روش مدرن معتقد است و طب سنتی به درمان به روش گذشتگان و قدیمی تر و حالا شما پیدا کنید پرتغال فروش را !!

اما آنچه در این میان مهم است و محور اصلی بحث ما نیز می باشد این است که بالاخره مردم چه کنند و کدامیک را قبول کنند بویژه در آن مواردی که این دو طب با هم اختلاف نظر ۳۶۰ درجه ای دارند و بیماران نمی دانند به حرف کدامیک عمل کنند.

سالهاست طب مدرن می گوید و ما هم زیاد شنیده ایم که هر فرد بالغ باید روزانه هشت لیوان آب بنوشد اما چندی قبل یکی از متخصصان بنام طب سنتی استان یزد در برنامه رادیویی نسیم صبح، این رویه را اشتباه دانست و گفت: اینکه انسان باید روزانه هشت لیوان اب بخورد اشتباه است و تا کسی تشنه نشده نباید آب بخورد و اگر بخورد ضرر آن بیشتر از نفع ان است.

یا مثلا چشم پزشکان ما مدام برای بیماران خود قطره های چشمی تجویز می کنند اما طب سنتی معتقد است چون این قطره ها از مواد شیمیایی تهیه شده برای چشم ضرر دارد.

همچنین طب سنتی اعتقاد راسخی به گیاهان دارویی دارد اما طب مدرن، مصرف زیاد آن را دارای عوارضی می داند و… دهها موارد از این دست.

لطفا مسئولان و متخصصان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد که متولی اصلی بحث پزشکی و درمان در استان هستند و مردم هم به آنها اعتماد دارند تکلیف این اختلافات را تعیین کنند و بگویند بالاخره مردم چه باید بکنند و چه کسی درست می گوید… آیا روزانه هشت لیوان آب بخوریم یا نه؟!

بخش نظردهی بسته شده است..