رئیس خزانه:

بدهی ۲۴ دستگاه اجرایی استان یزد ۲۷۵ میلیارد تومان است/ مطالبات ۱۳۵ میلیاردی

رئیس خزانه معین استان یزد، میزان بدهی های دستگاه های اجرایی را تا پایان آذرماه 94، بالغ بر 275 میلیارد تومان اعلام کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) سعید نورایمانی  در نهمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان یزد به ارائه گزارشی پیرامون وضعیت بدهی ها و مطالبات دستگاه های اجرایی استان پرداخت.

نورایمانی در این ارتباط گفت که هیات وزیران در خرداد ماه ۱۳۹۳ ایجاد اداره کل مدیریت بدهی ها و تعهدات عمومی دولت را در وزارت امور اقتصادی و دارایی بمنظور احصاء، ثبت و نگهداری متمرکز خلاصه حساب بدهی ها و تعهدات قانونی دولت به تصویب رساند.

وی گفت: دولت در این راستا مصمم است تا اطلاعات مربوط به بدهی ها و تعهدات خود را متمرکز کند و در جهت کنترل و تسویه انواع بدهی قدم بردارد.

نورایمانی اضافه کرد: جلوگیری از تضییع و اتلاف منابع دولت، جلوگیری از کسری بودجه های پیش بینی نشده، ایفای تعهدات و جلوگیری از تضییع حقوق بخش عمومی و خصوصی و همچنین تحلیل ریسک اعتباری از دیگر اهداف دولت است.

رئیس خزانه معین استان در ادامه گفت که وزارت اقتصاد برای تحقق این امر، سامانه مدیریت بدهی های دولت (سمباد) را ایجاد کرده تا امور مرتبط نظیر: حسابداری، اوراق تسویه خزانه و ثبت و گزارش بدهی ها و مطالبات دولت را راهبری کند.

معاون نظارت مالی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان در بخش دیگری از سخنان خود به ارائه گزارش عملکرد ۹ ماهه از وضعیت بدهی ها و مطالبات دستگاه های اجرایی استان پرداخت و میزان بدهی های ۲۴ دستگاه اجرایی استان (از مجموع ۸۳ دستگاه را تاکنون) ۲۷۴۸ میلیارد ریال و میزان مطالبات دستگاه ها را ۱۳۵۲ میلیارد ریال اعلام کرد.

وی افزود: ۸۸۵ میلیارد ریال از بدهی فوق مربوط به بدهی دولت به پیمانکاران و مشاوران است.

در پایان این نشست مقرر شد تا دستگاه های اجرایی و شهرداری ها ظرف مدت یک هفته نسبت به ارسال بدهی ها و مطالبات خود به خزانه معین اقدام لازم را بعمل آورند.خبرانلاین

بخش نظردهی بسته شده است..