سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در یزد با جدیت اجرا شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) استاندار یزد با اشاره به سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری از مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان یزد خواست تا این سیاست‌ها مورد توجه جدی مدیران استان قرار گیرد و به بهترین شیوه اجرا شود.

سیدمحمد میرمحمدی،  در نهمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان یزد ضمن تبریک فرا رسیدن ماه پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) اظهار داشت: در سفر چند روز اخیر به تهران، دو دیدار مهم با مقام معظم رهبری و رئیس جمهور برگزار شد که در این دو جلسه، نکات مهمی در مورد انتخابات، اجرایی شدن برجام و اقتصاد مقاومتی مطرح شد.

وی خاطر نشان کرد: در دیدار با مقام معظم رهبری،‌ ایشان ضمن تقدیر از دولت و تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران، بر استفاده از فرصت پساتحریم و رفع تحریم‌های ظالمانه برای پیشرفت و توسعه کشور تاکید فرمودند.

میرمحمدی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب، دوران پساتحریم را به تنهایی رفع‌کننده مشکلات کشور ندانستند و بر اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در کشور تاکید کردند.

رئیس شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان یزد تصریح کرد: تاکید مقام معظم رهبری بر این است که اقتصاد کشور مبتنی بر تولید، اقتصاد دانش‌بنیان و فناوری باشد و اقتصاد کشور آنچنان قوی شود که دنیا نتواند با هیچ ابزاری از جمله تحریم‌ها، آن را متزلزل کند.

استاندار یزد افزود: در دیدار با معاون اول رئیس جمهور نیز، بر اجرایی شدن سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی تاکید شد و عنوان شد که ملاک ارزیابی استان‌ها بر اساس اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی خواهد بود.

وی اظهار داشت: لازم است تمام دستگاه‌ها در استان برنامه‌های خود را با رویکرد و محوریت اقتصاد مقاومتی تدوین کنند و با همکاری مردم و مسئولان، مدیریت اقتصاد مقاومتی به یک فرهنگ در جامعه تبدیل شود.

میرمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار بر لزوم رعایت مر قانون و فعالیت در چارچوب قوانین مربوط به انتخابات تاکید کردند.

وی ادامه داد: رعایت الزامات برگزاری یک انتخابات سالم و رقابتی با حضور با نشاط و حداکثری مردم در انتخابات و رعایت قانون در تمام مراحل انتخابات از جمله موارد مهمی بود که مقام معظم رهبری به آن تاکید داشتند.

رئیس شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان یزد تصریح کرد: در این دیدار همچنین دبیر شورای نگهبان نیز بیاناتی در مورد عدم احراز صلاحیت‌های داوطلبان انتخابات پیش‌رو داشت و کمبود زمان و وجود برخی تنگناهای قانونی را علت عدم این احراز صلاحیت‌ها عنوان کرد.

استاندار یزد تاکید کرد: باید زمینه‌ای فراهم شود تا همه سلیقه‌ها، گرایش‌ها و علاقمندان به نظام جمهوری اسلامی ایران بتوانند در انتخابات پیش رو به عنوان عرصه‌ای برای رقابت سالم با حضور حداکثری مردم شرکت کنند.

وی به دیدار رئیس جمهور با استانداران، فرمانداران و دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز اشاره کرد و اظهار داشت: در این دیدار حجت‌الاسلام روحانی بر اجرای مر قانون، بی‌طرفی و برگزاری رقابتی سالم با حضور حداکثری مردم در انتخابات تاکید کرد و از برگزارکنندگان انتخابات خواست تا با فراهم کردن فضایی آرام، همراه با امنیت کامل، زمینه مشارکت پرشور و بانشاط مردم در انتخابات را فراهم کنند.

میرمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ایجاد کمربند سبز در محور اشکذر ـ میبد اظهار داشت: استان یزد به لحاظ داشتن فضای سبز جزء استان‌های محروم کشور است و ضروری است برای ایجاد و توسعه فضای سبز در استان و فراهم کردن زمینه‌های نشاط و شادابی بیشتر در زندگی مردم استان، تلاش کنیم.

منبع: فارس

بخش نظردهی بسته شده است..