موانع تحقق اقتصاد مقاومتی در یزدبرطرف می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز)  مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی فشار اقتصادی بر مردم ایجاد نمی‌کند، گفت: موانع تحقق اقتصاد مقاومتی در یزد شناسایی و رفع می‌شود.

محمدرضا علمداریزدی در نشست شورای اقتصاد استان یزد که در استانداری برگزار شد، در بحث اقتصاد مقاومتی ابتدا باید یک تعریف دقیق را بررسی کنیم و پس از آن محورهای آن را شناسایی کنیم.

وی افزود: پس از شناسایی محورهای اقتصاد مقاومتی باید به شناخت موانع موجود در راه تحقق اقتصاد مقاومتی بپردازیم و وظایف هر دستگاه در این زمینه را بیان کنیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت یزد با تاکید بر اینکه در اقتصاد مقاومتی، کشور باید نسبت به شوک‌های اقتصادی مقاوم باشد، گفت: حمایت از تولید ملی، توجه به نخبگان و استفاده از فناوری‌های نوین، کاهش وابستگی به نفت، اولویت‌بندی شرکای تجاری از جمله راه کارهای تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور است.

وی موانع پیش روی تولید ملی و افزایش نقدینگی را از جمله موانع موجود در راه تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: اقتصاد مقاومتی به معنی تحمیل فشار به مردم نیست و مردم در اقتصاد نباید اذیت شوند.

محمد حسین ریاحی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد هم در این جلسه با بیان این مطلب که در زمینه اقتصاد مقاومتی چند اولویت اصلی را باید در دستور کار قرار دهیم، گفت: آمایش سرزمینی با در نظر گرفتن پتانسیل‌ها و ظرفیت‌ها یکی از مهمترین این موارد است.

وی ادامه داد: بر اساس اسناد راهبردی وزارت و استان که پایه آن بر مبنای اقتصاد مقاومتی است، برنامه‌های عملیاتی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد -را در آبان اعلام کردیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد خاطرنشان کرد: امیدواریم با توجه به راه‌بردهای وزارت کار بتوانیم با هماهنگی سایر دستگاه‌ها به این اهداف وزارتی دست پیدا کنیم.

منبع: تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..