دبیر کارگروه ارتقای فرهنگ ترافیک

۷۹‌درصد فوت‌شدگان سال گذشته استان یزددر اثر ضربه به سر جان خود را از دست داده‌اند

دبیر کارگروه ارتقای فرهنگ ترافیک استان با بیان این‌که 79‌درصد فوت‌شدگان سال گذشته استان در اثر ضربه به سر جان خود را از دست داده‌اند، بر ضرورت فرهنگسازی برای کاهش مشکلات ترافیکی شهر و کاهش فوت شدگان حوادث رانندگی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) «حسن جانفدا» افزود: یکی از دلایل بالا بودن آمار فوت‌شدگان حوادث ترافیکی استان، سرعت بالای حرکت خودروها در معابر شهری است که با نصب دوربین‌های کنترل سرعت این مشکل تا حدودی برطرف شده است.
به گفته وی حدود ۵۰ درصد از فوت شدگان حوادث رانندگی، در محل حادثه جان می‌بازند که نشان دهنده سرعت بالای تردد خودروها در معابر شهر است.
دبیر کارگروه ارتقای فرهنگ ترافیک استان ادامه داد: ترافیک یزد ترافیکی ترکیبی از خودرو، موتور و دوچرخه‌ است که مدیریت آن را بسیار دشوار می‌کند.
وی همچنین به برخی اقدامات شهرداری برای کنترل ترافیک از جمله خط کشی معابر، تفکیک لاین‌های رفت و برگشت خیابان‌ها با بلوک‌های سیمانی اشاره و بر ضرورت توسعه حمل ونقل همگانی تاکید کرد.
جانفدا گفت: بسیاری حوادث ترافیکی با فرهنگسازی در‌خصوص قوانین و قواعد رانندگی کاهش می‌یابد اما در این زمینه کمتر کار شده است. وی بر ضرورت توسعه حمل و نقل همگانی تاکید کرد و گفت: سهم حمل و نقل همگانی در شهرهای مهم جهان ۳۵ درصد اما در شهرهای کشور ما تنها ۱۰‌درصد است.
دبیر کارگروه ارتقای فرهنگ ترافیک استان اضافه کرد: شهر یزد هنوز فاقد مترو و بی.آر.تی است و اتوبوس همگانی نیز به اندازه کافی در دسترس شهروندان نیست.
وی ادامه داد: با توجه به سهم بالای وسایل نقلیه شخصی نسبت به وسایل نقلیه عمومی، معابر شهر کشش این حجم ترافیک را ندارد.همشهری

بخش نظردهی بسته شده است..