برتری دانشگاه علوم پزشکی یزد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور هر چهار سال یک بار بر اساس شاخص‌های مختلف علمی رتبه‌بندی می‌شوند، دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی براساس آخرین رتبه‌بندی‌های سال گذشته با کسب امتیاز ۷۰/۶ رتبه هشتم را در بین ۵۷ دانشگاه علوم پزشکی کشور به خود اختصاص داده است.

همشهری برای اطلاع از شاخص‌های مورد نظر این رتبه‌بندی با «محمود نوری شادکام» معاون امور آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی به گفت‌وگو پرداخته است.

  • رتبه بندی دانشگاه‌های علوم پزشکی بر چه اساسی است؟

دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور هر ۴ سال یک بار بر اساس ۲۰ شاخه و شاخص‌ در امور آموزش رتبه‌بندی می‌شوند. با توجه به بررسی عملکرد استان در سال گذشته در شاخص‌هایی مانند قبولی در مقاطع بالاتر، تعداد اساتید، توسعه دانشجویان تکمیلی، برنامه‌های آموزشی و نظارت بر آن، نمرات دانشجویان در امتحانات جامع، شرکت در جشنواره‌های بین‌المللی، تفاهم‌نامه‌ها و تعداد دانشجویان نمونه، استان در بین ۵۷ دانشگاه علوم پزشکی کشور خوش درخشیده است. دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی در این رده‌بندی، بعد از دانشگاه‌های تهران، شهید بهشتی، شیراز، تبریز، کرمان، اصفهان و مشهد، موفق به کسب رتبه هشتم کشوری شده است.

  • این رتبه برای دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی چه مزیتی دارد؟

این رتبه‌بندی و ارتقای سطح علمی دانشگاه در کشور، برای تخصیص بودجه آموزشی برای دانشگاه موثر خواهد بود. همچنین با توجه با این‌که شاخص رتبه و امتیاز دانشجویان دانشگاه در رتبه‌بندی مهم است، این موضوع می‌تواند در جذب دانشجویان خارجی هم تاثیرگذار باشد.

  • امتیاز و نمره‌های دانشگاه‌های برتر را بیان کنید.

دانشگاه شهید بهشتی و تهران نمره‌92، شیراز نمره‌91، تبریز نمره‌75، کرمان نمره‌74، مشهد نمره ۷۰/۸ و دانشگاه شهید صدوقی یزد با۷۰/۶ نمره در رده هشتم قرار گرفته است، در حالی که با دانشگاه چهارم ۵ نمره فاصله دارد.

  • آیا آمادگی ارتقای این رتبه‌بندی در سال جاری در بین اساتید و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی وجود دارد؟

بله، با توجه به اختلاف خیلی نزدیک با استان‌های اول تا هفتم، سعی داریم با توجه به شاخص‌های خوب دانشگاه، رتبه‌های علمی دانشجویان و ظرفیت‌های آنها در حوزه‌های آموزشی و علمی به این مهم دست یابیم. مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی از حالا به برگزاری دوره‌های آموزشی علمی برای ارتقای دانشجویان اقدام کرده‌اند. سعی برای جذب دانشجویان خارجی و تقویت ارتباطات بین‌الملل از دیگر برنامه‌های مسئولان دانشگاه برای ارتقای رتبه‌بندی دانشگاه در کشور است.

 

بخش نظردهی بسته شده است..