نقش صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی در شرایط پساتحریم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) مدیریت صنایع تبدیلی و تکمیلی جهاد کشاورزی بسته بندی و فرآوری انواع محصولات کشاورزی را در اولویت سرمایه گذاری های استان در سال ۹۴ قرار داده است.
 مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی این سازمان با اشاره به نقش فرآوری و عمل آوری محصولات کشاورزی در ایجاد ارزش افزوده تولیدات بخش کشاورزی از حمایت های این مدیریت در راستای سرمایه گذاری های داخلی و خارجی در این عرصه خبر داد.
علیرضا طاقه باف در این باره اذعان داشت: در استان یزد فرآوری و بسته بندی محصولات صادراتی و تطابق آن با استاندارد های جهانی بسیار ضعیف است. به طوریکه در محصولاتی مانند زعفران، روناس، انار، پسته، خیارسبز و گوشت سفید اعم از مرغ، کبک و بلدرچین که جزو برترین تولید کنندگان آنها هستیم متاسفانه به لحاظ بسته بندی و فرآوری پیشرفت چشمگیری نداشته ایم که همین امر خسارت فراوانی را متوجه استان و تولید کنندگان این محصولات ساخته است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر محصولات کشاورزی به صورت خام و فرآوری نشده صادر می شود اظهار امیدواری کرد با رونق و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی و مطابقت تولید با استاندارد های جهانی بتوانیم بازار های صادراتی مناسبتر و ارزش افزوده بیشتری را در شرایط پسا تحریم بدست آوریم.
طاقه باف تصریح نمود مدیریت صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد برای این امر مهم، بسته بندی و فرآوری انواع محصولات کشاورزی را در اولویت سرمایه گذاریهای استان در سال ۹۴ قرار داده و فرصتهای سرمایه گذاری خارجی را نیز با توجه به پتانسیل های موجود با نگاه صادرات برای شرایط پسا تحریم معرفی خواهد نمود.

بخش نظردهی بسته شده است..