ورود سامانه بارشی جدید به کشور از فردا

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی از تداوم پدیده گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت به علت غالب شدن جوی آرام در کشور طی امروز و فردا خبر داد و در عین حال گفت: از بعد از ظهر روز جمعه سامانه بارشی از سمت مرزهای غربی وارد کشور می‌شود.

 
احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، از غالب شدن جوی آرام در کشور طی امروز و فردا خبر داد و گفت: این امرموجب تداوم پدیده غبار و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پر جمعیت خواهد شد. از بعد از ظهر جمعه سامانه بارشی از سمت مرزهای غربی وارد کشور شده و سبب بارش باران و برف و وزش باد در استان‌های غربی در اوایل شب جمعه خواهد شد.
 
وی افزود: این سامانه در روز شنبه در مناطق شمال غرب، غرب، جنوب غرب، سواحل شمالی، دامنه‌های جنوبی البرز و دامنه‌های مرکزی زاگرس فعال است. شدت بارش در این روز در استان‌های زنجان، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، شمال خوزستان، جنوب آذربایجان غربی و از بعد از ظهر در گیلان، ارتفاعات استان‌های تهران، البرز و قزوین فعال خواهد بود.
 
به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی، فعالیت این سامانه در استان‌های جنوبی به صورت رعدوبرق خواهد بود و در روز یکشنبه نیز در نواحی ذکر شده همچنان فعال خواهد بود.
 
وظیفه، آب و هوای استان تهران را برای روز جمعه صاف، در پاره‌ای نقاط همراه با غبارمحلی و در اوایل شب با افزایش ابر پیش بینی کرد. همچنین بیشینه دما در روز جمعه ۱۶ و کمینه آن هفت درجه سانتی‌گراد پیش بینی شده است.
 
وی درباره وضعیت جوی این استان در روز شنبه نیز گفت: در این روز آسمان تهران نیمه ابری، به همراه غبارصبحگاهی خواهد بود و به تدریج نیز ابری خواهد شد. در پاره‌ای نقاط نیز بارش باران و وزش باد و در ارتفاعات بارش برف خواهیم داشت. بیشینه دما در این روز ۱۲ و کمینه آن نیز هفت درجه است.
 

بخش نظردهی بسته شده است..