ساماندهی سرویس‌های بهداشتی در بافت تاریخی یزد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) شهردار یزد با اشاره به اینکه یکی از کمبودهای مهم در بافت تاریخی یزد در سفرهای نوروزی سال‌های گذشته، سرویس‌های بهداشتی بوده است، گفت: وضعیت سرویس‌های بهداشت در بافت تاریخی ساماندهی می‌‌شود.

محمدرضا عظیمی‌زاده، در جلسه ستاد ساماندهی خدمات ویژه سفرهای نوروزی استان یزد اظهار داشت: یزد امسال شرایطی متفاوت از سال‌های قبل در زمینه برنامه‌ریزی‌ برای سفرهای نوروزی دارد و زمان و نیروی بیشتری باید به کار گرفته شود.

وی عنوان کرد: از آنجا که در اسفندماه نیز برنامه‌ریزی برای برگزاری انتخابات را در پیش‌رو داریم، ممکن است برنامه‌ریزی‌های سفرهای نوروزی متفاوت باشد اما در مجموع در حال آماده‌سازی شرایط و امکانات در مجموعه شهرداری‌ هستیم.

عظیمی‌زاده خاطرنشان کرد: ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی در شهرداری یزد تشکیل و کمیته‌های مختلف معین شده‌ و وظایف هر یک از آنها مشخص و ابلاغ شده است.

شهردار یزد با بیان اینکه اسکان مسافران در پارک‌ها و فضای سبز سطح شهر همچنین رسیدگی به سیما و منظر شهری بیش از هر موضوع دیگری در شهرداری مدنظر است، بیان کرد: هر سال بخش قابل توجهی از مسافران نوروزی در پارک‌ها اسکان پیدا می‌کنند که برای این موضوع باید برنامه‌ریزی‌های لازم انجام و امکانات لازم مستقر شود.

وی یادآور شد: از آنجا که امسال تعطیلات نوروز مصادف با هیچ مناسبت مذهبی و عزاداری نیست، لازم است فضای شهر از شادابی و نشاط برخوردار باشد و شهرداری این مهم را در برنامه‌های خود مدنظر قرار داده و تلاش کرده تا در زمینه استفاده از المان‌ها، تزئینات شهری و …، طراوت، شادابی و زیبایی شهر را مدنظر داشته باشد.

عظیمی‌زاده همچنین از انجام برخی امور فرهنگی توسط شهرداری در محل‌هایی که مسافران نوروزی اقامت دارند، خبر داد و اظهار داشت: در مجموع آمادگی خوبی برای استقبال از نوروز و مسافران نوروز در شهر یزد وجود دارد.

وی در مورد اقدامات برنامه‌ریزی شده و قابل اجرا از سوی شهرداری در بافت تاریخی یزد به عنوان یکی از پربازدیدترین مناطق استان، بیان کرد: یکی از کمبودهای اساسی در بافت تاریخی همواره سرویس‌های بهداشتی بوده است که امسال برای رفع این کمبود، اقدام به خرید سرویس‌های بهداشتی سیار و نصب آن در نقاطی از بافت تاریخی خواهیم کرد.

عظیمی‌زاده همچنین از برنامه‌ریزی برای کشیک تاکسی‌ها و اتوبوس‌های سطح شهر خبر داد و عوان کرد: علاوه بر مسافران نوروزی، برنامه‌هایی را نیز برای خود شهروندان یزدی در نظر گرفته‌ایم.

منبع: فارس

بخش نظردهی بسته شده است..