پردیسان اردکان به بخش خصوصی واگذار می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد از واگذاری مجموعه پردیسان اردکان در راستای تحقق اصل ۴۴ قانون اساسی خبر داد.


محمدرضا نصیری  اظهار داشت: واگذاری مجموعه پردیسان اردکان که شامل چهار خانه تاریخی است، تا بهمن ماه امسال انجام می شود سالجاری به بخش خصوصی واگذار می شود.

وی عنوان کرد: این خانه های تاریخی در محله چرخاب اردکان واقع شده و قرار است از طریق مزایده به صورت طولانی مدت به بهره بردار بخش خصوصی واگذار شود.

نصیری خاطرنشان کرد: این اقدام که پیش از این در سایر شهرستان‌ها از جمله ابرکوه نیز انجام شده، در راستای توسعه صنعت توریسم و فراهم سازی بستر حضور گردشگران در شهرستان اردکان انجام می شود.

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری میراث فرهنگی استان یزد از پویایی و جریان داشتن زندگی در بافت تاریخی اردکان به عنوان یکی از ویژگی های منحصر به فرد مجموعه بافت تاریخی اردکان یاد کرد و افزود: جریان داشتن حس زندگی و همچنین پیوسته بودن بافت تاریخی اردکان شرایط خاصی را ایجاد کرده و اگر نسبت به این بافت تاریخی ارزشمند توجه بیشتری صورت گیرد، نظر ایرانگردان و جهانگردان بیشتری را به خود جلب خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: مدت قرارداد این طرح ۲۰ ساله است که شامل ۲۴ ماه عملیات تکمیل مرمت و آسان سازی احیا و مدت باقیمانده مدت بهره برداری است.

نصیری اظهار امیدواری کرد: با ساماندهی خانه های تاریخی در قالب مجموعه‌های پردیسان، ضمن ایجاد بستر مناسب برای توسعه گردشگری، بتوانیم حضور گردشگران داخلی و خارجی بسیاری را در این مجموعه‌ها شاهد باشیم.
 

منبع: مهر

بخش نظردهی بسته شده است..