ساماندهی محوطه پیرامون اثر طبیعی سرو ابرکوه

no-thumbs

جهت مهیا نمودن فضای مناسب پیرامون سرو جهت استقبال از مهمانان نوروزی و رفع مسائل موجود جلسه ای با حضور هیات امنا و دستگاه های مرتبط در محل سرو برگزار و تصمیم گیری گردید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ابرکوه گفت: در این جلسه در خصوص مصوبه شورای برنامه ریزی و توسعه استان مبنی بر تصویب واگذاری حفاظت و مدیریت سرو ابرکوه به هیأت امنا تا زمان تعیین تکلیف برون سپاری وظایف به بخش خصوصی و همچنین تأئیدیه اساسنامه تشکیل هیأت امنا توسط مدیرکل موزه ها و اموال منقول فرهنگی ـ تاریخی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی کشور و همچنین درخصوص زیباسازی و ساماندهی محوطه پیرامون سرو تبادل نظرگردید.


مجاهد کرباسی افزود: در این جلسه گزارشی نیز در مورد اقدامات ضروری جهت ساماندهی پیرامون سرو کهنسال و مسائل مربوط به ورودی و فروش بلیط، جانمایی کیوسک فروش مواد غذایی، بازارچه نوروزی و … ارائه گردید.

وی خاطرنشان ساخت: سرو کهنسال ابرکوه در جنوب شهر ابرکوه و در کنارمحله قدیمی پشت آسیاب واقع گردیده است. عمر این درخت کهنسال به گفته پروفسور الکساندروف که از دانشمندان روس بود ۴۵۰۰ سال و به گفته بعضی ازدانشمندان ژاپنی تا ۸۰۰۰ سال نیز می رسد. ارتفاع این درخت ۲۵ متر و دورتنه آن ۵/۱۱ متراست. حمدا…مستوفی در کتاب نزهه القلوب در مورد این درخت می نویسد: «درآنجا سروی است که در جهان شهرتی عظیم دارد و چنانکه در عهد کیانیان سرو کشمیر و بلخ شهرتی داشته و اکنون این از آن بلندتر و بزرگتر است و درخت سروی در ایران زمین مثل آن نیست.»

بخش نظردهی بسته شده است..