شناسایی تاکسیرانان علاقه‌مند به گردشگری در یزد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) سازمان تاکسیرانی شهرداری یزد و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در اقدامی مشترک به شناسایی رانندگان علاقه‌مند به فعالیت در حوزه گردشگری اقدام کردند و قرار است تا سال آینده ۱۲۰ دستگاه تاکسی گردشگری، گردشگران را در نقاط مختلف شهر یزد جابه‌جا کنند. راه‌اندازی تاکسی‌های گردشگری همزمان با سفر رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور به یزد با راه‌اندازی نمادین ۱۸ دستگاه تاکسی گردشگری در شهر، خبرساز شد. این اقدام مشترک سازمان تاکسیرانی شهرداری یزد و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با شناسایی رانندگان تاکسی علاقه‌مند به فعالیت در حوزه گردشگری و آموزش زبان انگلیسی و خدمات گردشگری به این افراد، دنبال شد. یک موسسه گردشگری با عضویت نزدیک به ۱۲۰‌راننده علاقه‌مند به فعالیت در صنعت گردشگری تشکیل شد و رانندگان در حال آموزش زبان انگلیسی و همچنین آموزش خدمات گردشگری هستند تا بهترین خدمات حمل و نقل را به گردشگران ارائه کنند.

شناسایی تاکسیرانان علاقه‌مند به گردشگری
مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهرداری یزد از شناسایی ۱۲۰ راننده تاکسی توانمند برای فعالیت در حوزه گردشگری خبر داد و افزود: این افراد با ارائه آموزش‌های لازم به ویژه آموزش زبان انگلیسی، برای جابه‌جایی گردشگران به کار گرفته خواهند شد. «حسین صالحیان» ادامه داد: این اقدام با تفاهم سازمان تاکسیرانی و اداره کل میراث فرهنگی استان برای تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی شهر به ویژه در سال‌95 که سال خوشامدگویی نامگذاری شده، دنبال شده است. وی گفت: جابه‌جایی گردشگران با همکاری برخی از تاکسیرانان با هتل‌ها و مراکز اقامتی و حتی مسافربرهای شخصی انجام می‌شود از این رو مدیریت این جابه‌جایی، از ملزومات صنعت گردشگری استان است. این مسئول اظهار کرد: ۱۵۰۰ دستگاه تاکسی در شهر یزد وجود دارد که ۴۲۰ دستگاه آن در شبکه بی‌سیم و مابقی به صورت گردشی در شهر تردد می‌کنند.

ظرفیت خوب ناوگان برای رونق گردشگری
مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهرداری یزد درباره فرسوده بودن ناوگان تاکسیرانی شهر یزد و کیفیت تاکسی‌های گردشگری گفت: تنها ۴۴۹ دستگاه از تاکسی‌های شهر فرسوده هستند. وی با بیان این‌که بیش از هزار دستگاه تاکسی با عمر کمتر از ۱۰ سال در ناوگان سازمان تاکسیرانی شهرداری یزد وجود دارد، افزود: مدل ۶۵۰ دستگاه از تاکسی‌های شهر یزد بالای سال ۹۱ است که ظرفیت خوبی برای ایجاد تاکسی‌های گردشگری هستند.
صالحیان با اشاره به اجرای طرح تاکسی‌های گردشگری برای اولین بار در کشور در شهر یزد، ادامه داد: البته شهرداری مهردشت نیز به تبعیت از شهر یزد این طرح را دنبال کرده و وارد فاز اجرایی شده است. مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهرداری یزد با اشاره به آشنایی رانندگان تاکسی با بناها و جاذبه‌های تاریخی و بهترین مسیر دسترسی به این بناها، استفاده از ظرفیت ناوگان برای رونق صنعت گردشگری را اقدام موثری دانست. وی افزود: در گام‌های بعدی تجهیز این تاکسی‌ها به دستگاه‌های کارت‌خوان، جی.پی.اس و ال.سی.دی برای کنترل و نظارت بر عملکرد رانندگان دنبال خواهد شد. مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهرداری یزد از پیش‌بینی تجهیز ۱۲۰ تاکسی شهر یزد برای فعالیت به عنوان تاکسی‌های گردشگری تا پایان سال آینده خبر داد و افزود: گردشگران باید با خودروهای شناخته شده و مجهز، جابه‌جا شوند.

همشهری

راهنمایی گردشگران از سوی رانندگان تاکسی
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان با اشاره به همکاری رانندگان تاکسی با مراکز اقامتی و پذیرایی، راه‌اندازی تاکسی‌های گردشگری را برای تقویت این تعامل کارآمد دانست. «سیدمصطفی فاطمی» افزود: بسیاری از رانندگان تاکسی شهر به زبان انگلیسی و اصول ارتباط با گردشگران به ویژه گردشگران خارجی مسلط نیستند از این رو آموزش رانندگان علاقه‌مند به فعالیت در صنعت گردشگری در قالب طرح ایجاد تاکسی‌های گردشگری دنبال شده است. وی ادامه داد: استفاده از رانندگان تاکسی که به جاذبه‌های گردشگری استان آشنا هستند قطعا گام موثری در رونق صنعت گردشگری خواهد بود. این مسئول گفت: تاکسی‌های گردشگری به آرم مشخص YTT مجهز می‌شوند تا شناسایی آنها برای گردشگران ممکن شود و در کنار آن مراکز اطلاع‌رسانی که در مبادی ورودی شهر ایجاد می‌شود نیز محل استقرار این تاکسی‌ها خواهد بود. فاطمی اظهار کرد: تاکسیرانانی که در قالب طرح تاکسی گردشگری وارد صنعت گردشگری می‌شوند، گردشگران را برای بازدید از بناهای تاریخی شهر و استان راهنمایی می‌کنند. وی ادامه داد: گردشگرانی که قصد استفاده از راهنما برای بازدید از بناهای تاریخی را دارند باید از راهنمایان گردشگری استان استفاده کنند و یا در قالب تورهای گردشگری از این جاذبه‌ها بازدید کنند.

همشهری

بخش نظردهی بسته شده است..