توسعه رشته دوچرخه سواری در یزد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد بر برنامه ریزی هدفمند جهت توسعه رشته دوچرخه سواری در سطح استان در دو بخش همگانی و قهرمانی تاکید کرد.

نشست هم اندیشی توسعه رشته دوچرخه سواری با حضور مسعود شریعتی مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد ، ابوالفضل کارگر معاون توسعه ورزش این اداره کل ، محمدحسین ریاحی رئیس هیات دوچرخه سواری استان یزد ، سید احمد هاشمی رئیس گروه توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای ، عباس الوانساز رئیس گروه توسعه ورزش روستایی و همگانی و رضا نارگانی مسئول روابط عمومی و کارشناس ارزیاب عملکرد هیات های ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان و جمعی از روسای ادارات ورزش و جوانان و روسای هیات های دوچرخه سواری شهرستان ها برگزار شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد در این نشست گفت: استان یزد به عنوان شهر دوچرخه ها پتانسیل و ظرفیت بالایی در رشته دوچرخه سواری دارد و که باید با برنامه ریزی جامع و کارشناسی شده این رشته را در دو بخش همگانی و قهرمانی توسعه و گسترش داد.

مسعود شریعتی افزود: توجه به همگانی کردن رشته دوچرخه سواری ضروری است چرا که با همگانی کردن این رشته ورزشی در استان ضمن ایجاد نشاط و شادابی در بین افراد جامعه، می توان استعدادهای بالقوه را شناسایی کرد و با همگانی شدن این رشته مسیر قهرمان پروری نیز هموار خواهد شد.

وی اظهار داشت : باید با فرهنگ سازی این رشته در سبد خانواده ها قرار بگیرد به طوریکه تمامی اعضای خانواده به سمت این رشته ورزشی سوق داده شوند و قطعا با درگیر کردن خانواده ها به این رشته ورزشی شاهد رونق دوچرخه سواری در شهر و استفاده از دوچرخه بجای دیگر وسایل نقلیه خواهیم بود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد در ادامه بر توجه به قهرمانی پروری در این رشته تاکید و اضافه کرد: استان یزد استعدادهای زیادی در رشته دوچرخه سواری دارد و در طول سالیان گذشته ملی پوشان زیادی را تربیت کرده است که روند قهرمان پروری باید ادامه پیدا کند تا شاهد افتخارآفرینی روز افزون رکابزنان یزدی در میادین مختلف باشیم.

شریعتی در پایان تصریح کرد: باید حضور بانوان در این رشته ورزشی نیز تقویت شود و زیرساخت ها و محیط های مناسبی ایجاد شود تا بانوان نیز در این رشته به فعالیت بپردازند ، چرا که بانوان یزدی هم استعدادهای خوبی در این رشته ورزشی دارند.

رئیس هیات دوچرخه سواری استان یزد هم در این نشست گفت: خیلی خوشحال و خرسندم که پس از انتخاب به عنوان سکاندار هیات دوچرخه سواری استان این نشست را برگزار کردیم تا ضمن آشنایی با مسائل و مشکلات هیات های شهرستان ،جهت توسعه و تعمیم این رشته ورزشی برنامه ریزی کنیم.

محمدحسین ریاحی افزود: پیش از این در راستای توسعه و گسترش رشته دوچرخه سواری در استان کارهای ارزشمندی صورت گرفته و یزد به عنوان شهر دوچرخه ها همیشه سرآمد بوده است، اما درصددیم با برنامه ریزی و تلاش بیش از پیش این رشته را در سطح استان گسترش داده و موفقیت های چشمگیری را کسب کنیم.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی هدفمند برای توسعه بخش همگانی دوچرخه‌سواری در سطح استان و همچنین تلاش در ارتقای زمینه قهرمانی این رشته در سطح کشور، از مهم ترین برنامه های ما خواهد بود که با جدیت آنها دنبال می کنیم.

در این نشست روسای ادارات ورزش و جوانان و روسای هیات های دوچرخه سواری شهرستان ها به بیان مسائل ، مشکلات و راهکارهای خود در خصوص توسعه این رشته ورزشی پرداختند.

صدا و سیما

بخش نظردهی بسته شده است..