چاله چوله‌ها زخمی بر چهره ندوشن

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) وضعیت نامناسب آسفالت برخی خیابان ها و کوچه های شهر ندوشن رفت و آمد وسایل نقلیه را دشوار کرده است.

روزهاست که چاله های سطح خیابان های شهر (به خصوص کوچه بانک ملی قدیم )به عنوان یکی از معضلات اساسی خیابان ها وجود دارد و این امر نارضایتی شهروندان را به دنبال داشته است. با این حال این روند همچنان سیر صعودی خود را طی می کند.

بروز و ظهور چاله های جدید به عنوان پدیده ای در خیابان های شهرشده و حفاری ها و دستکاری معابر باعث افزایش سیر صعودی آن ها شده است که علاوه بر زشت کردن چهره خیابان ها مشکلاتی را برای شهروندان و بخصوص دارندگان خودرو بوجود آورده است.

 وجود چاله های فراوان باعث شده تا خودروها دچار نقص فنی از جمله فرسودگی زود هنگام لاستیک و یا تخریب جلوبندی شده و به تعمیر نیاز پیدا کنند.

از طرفی گاهی اوقات حرکات مارپیچ رانندگان برای رد کردن چاله های موجود موارد موجب وقوع تصادف و خسارات ناشی از آن شده است.

برهم زدن نظم و زیبایی شهری و اختلال در پاکیزگی خیابان ها را می توان از دیگر مشکلاتی عنوان کرد که  وجود این چاله ها در سطح شهر ایجاد می کند.

کنده کاری های صورت گرفته و ترمیم نکردن بموقع آنها و جمع شدن آب در این چاله ها می توانو موجب بروز مشکلات بهداشتی برای شهروندان شود.

 

برخی از شهروندان با گلایه از وضعیت موجود می گویند:بخش زیادی از معابر، کوچه ها و حتی برخی خیابان های شهر وضعیت مناسبی ندارند و حفاری های مکرر شرکت های خدمات رسان و ترمیم نشدن آن تا مدتی طولانی، موجب ایجاد مشکلاتی برای آنان شده است.

ساماندهی آسفالت های سطح شهر از وظایف شهرداری محسوب می شود و شهرداری باید نسبت به لکه گیری خیابان ها و رفع چاله های سطح شهر  اقدام اساسی انجام دهد.

البته در این خصوص تنها شهرداری مقصر نیست بلکه سایر ارگان های خدمات رسان نیز باید به هنگام حفاری با رعایت اصول از بیشتر شدن این چاله ها جلوگیری کنند و پس از اتمام کار نیز در پر کردن مسیر حفاری شده با استانداردهای تعریف شده دقت کنند تا برای  شهروندان و شهرداری مشکل ساز نشود.

با این حال لازم است شورای شهر و شهرداری به فکر چاره ای برای این وضعیت نابسامان باشند چرا که این وضعیت نارضایتی شهروندان را به همراه داشته است وامیدوارم که مسئولین امر مشکلات مردم را درک کنند ودر رفع آن کوشش نمایند و  مردم را بیشتر از خود بدانند وبه نظرات سازنده آنان که برای آبادانی هر چه بیشتر شهر است اهمیت بدهد .

نداری ندوشن

بخش نظردهی بسته شده است..