هشدار یک مقام مسئول:

سالانه۷ تا ۹ درصد به آمار سرطانی های استان یزد افزوده می شود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: برآوردها نشان می دهد سالانه هفت تا 9 درصد به آمار مبتلایان به سرطان در این استان افزوده می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) محمد حسن لطفی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این آمار هنوز نهایی نشده اما برآوردها حاکی از همین امر است افزود: این آمار نشان دهنده این است سبک زندگی مردم این خطه از لحاظ تحرک و تغذیه ای مطلوب نیست.
وی مهمترین ریزفاکتورهای این بیماری را چاقی بیان کرد و اظهار کرد: همچنین مصرف نکردن میوه و سبزیجات موجب بروز سرطان از جمله سرطان های دستگاه گوارش می شود.
لطفی با بیان اینکه ۵۰ درصد مردم این خطه کم تحرک هستند گفت: همچنین ۹۰ درصد مردم این استان حداقل پنج واحد میوه و سبزی را در روز مصرف نمی کنند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با بیان اینکه زندگی شهرنشینی و صنعتی موجب شده که تحرک به حداقل ممکن برسد شایعترین سرطان زنان را سرطان سینه و مردان را پروستات بیان کرد و گفت: نوع تغذیه و تحرک در این نوع سرطانها نقش اساسی دارد.
لطفی اظهار کرد: براساس تحقیقات انجام شده ۲۰ درصد سرطان ها ارثی و خانوادگی است و ۸۰ درصد آنها به عوامل محیطی بر می گردد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد خاطر نشان کرد: با اصلاح شیوه زندگی، تغذیه سالم و ورزش می توان از بروز بسیاری از سرطانها پیشگیری کرد.
وی گفت: مردم با مشاهده ابتلای زیاد افراد به سرطان در سطح جامعه باید از خود مراقبت کنند تا به این بیماری گرفتار نشوند.
استان یزد یک میلیون و ۷۰ هزار نفر جمعیت دارد.

بخش نظردهی بسته شده است..