کمبود سالن‌های نمایش تئاتردر یزدجبران می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به کمبود فضاهای نمایشی و تئاتر در استان گفت: کمبود سالن‌های نمایش تئاتر جبران می‌شود.

علی غیاثی ندوشن در حاشیه برگزاری سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر یزد جمع خبرنگاران اظهار داشت: متاسفانه در استان یزد با کمبود فضای اجرایی برای تئاتر و نمایش و زیرساخت ‌های مناسب عرصه هنری مواجه هستیم.

وی ادامه داد: اجرای کارهای راه یافته به سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در دو تالار شرف‌الدین علی و تالار هنر برگزار می‌ شود و یک اثر نیز در روز پایانی جشنواره در محل پلاتوی حوزه‌ هنری یزد اجرا خواهد شد.

غیاثی با بیان اینکه فضاهایی نیز از سوی دولت در دست احداث است اضافه کرد: امیدواریم طی یکسال آینده فضاهای نیمه ‌ساز فرهنگی استان که قطعا بخشی از آن متعلق به حوزه تئاتر و نمایش است بهره‌ برداری شود و کمبودی در این زمینه نداشته باشیم.

وی اظهار داشت: شمار سالن های اختصاصی برای اجرای عمومی تئاتر در استان بسیار اندک است و این شرایط به یکی از مشکلات جدی تئاتر استان تبدیل شده است.

وی ادامه داد: در حالی که حضور هنرمندان خوب و با استعداد در استان یک نقطه قوتی برای استان است و حضور موفق هنرمندان در جشنواره تئاتر فجر یک نقطه قوت دیگر است ولی این استان از کمبود فضای مناسب برای تئاتر رنج می‌برد.

غیاثی افزود: یزد ظرفیت های ویژه ای در عرصه تئاتر دارد و انتظار می رود که با پیگیری های مسئولان استان اقدامات بهتری در این بخش اجرا و زمینه برای ساخت و بهره برداری از فضاهای فرهنگی به ویژه سالن های تئاتر فراهم شود.

وی اضافه کرد: با وجود اینکه کمبود فضای مناسب از مشکلات اساسی استان در این زمینه است اما خرسندیم که تالار شرف‌الدین علی بازسازی شده و بخشی از مشکلات این حوزه رفع شده اما بازهم تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله بسیاری داریم.

مدیرکل ارشاد یزد با اشاره به وجود فضاهای متعدد نیمه‌ساز در حوزه فرهنگ و هنر یزد گفت: خوشبختانه طی چند سال اخیر فضاهایی در دست احداث است که امید می‌رود با کمک هنرمندان، شهرداری و شورای شهر و دولت این مکان‌ها تکمیل و پلاتوهایی احداث شود تا در اختیار جامعه تئاتر استان قرار بگیرد.

به گزارش مهر، شش استان شامل البرز، خراسان شمالی، بوشهر، فارس و هرمزگان بخش استانی تئاتر فجر را برگزار می کنند و استان یزد نیز یکی از این استان‌ها است.
 

منبع: مهر

بخش نظردهی بسته شده است..