قلعه قاجاری میبد به واحد گردشگری تبدیل می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با همراهی معاونین اداره کل استان از روستای تاریخی رکن آباد میبد بازدید کرد و در جریان روند مراحل پایانی مرمت قلعه تاریخی این روستا قرار گرفت. 

مدیرکل میراث فرهنگی استان در این بازدید عنوان کرد: روستای رکن آباد از نظر قدمت تاریخی به قرن پنجم نسبت دارد و آن گونه که گفته می شود این روستا با نظر سید رکن الدین بنا شده است (قبر سیدرکن الدین در جوار مسجد جامع یزد می باشد.‏).

محمدمهدی شرافت افزود: ابنیه های کهن این محل، تاریخ مدونی فراتر از پانصد سال دارند. سنگ بنای مسجدجامع رکن آباد تاریخ ۹۲۷هجری را نشان می دهد و این مسجد پانصد ساله را به ما معرفی می کند. همچنین قلعه وزیر رکن آباد میبد به شماره ثبتی ۹۱۲۳در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است و از بناهای شاخص این روستا به شمار می آید.

وی خاطرنشان ساخت: با توجه به سبک معماری بنا، قدمت قلعه تاریخی این روستا به دوران قاجار بر می گردد و قلعه از نوع خاص می باشد که در میان دو منزل مسکونی قرار دارد. ورودی قلعه دارای تزئیناتی است و در دو طبقه ساخته شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: سرمایه گذاران بخش خصوصی می توانند در قالب طرح مشارکتی با میراث فرهنگی به احیای بافتها و آثار تاریخی کمک نمایند که در این راستا مرمت و احیای کامل قلعه وزیر توسط بخش خصوصی انجام گرفت و هم اکنون مراحل پایانی کار در حال انجام است و امید است پس از اتمام کار و تجهیز این مکان زیبا و ارزشمند به واحد اقامتی ـ پذیرایی تبدیل شده و باعث رونق گردشگری روستای رکن آباد گردد.

 

بخش نظردهی بسته شده است..