فاصله دستمزد تا تورم کاهش می‌یابد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) خبرگزاری فارس: علی ربیعی در واکنش به این مطلب که دغدغه‌های خوبی پیرامون مسائل کارگری دارید، آیا امکان کاهش فاصله مزد کارگران با هزینه‌های سرسام‌آور زندگی آنان در بازه زمانی کوتاه‌مدت وجود دارد یا خیر، اظهار داشت: در جریان تعیین دستمزد نمی‌توانیم تصمیمات یکباره بگیریم، چرا که صنعت و کارفرمایان بخش خصوصی این توان را ندارند.

وی افزود: عقب‌ماندگی دستمزد نسبت به تورم سال‌های گذشته در شرایط فعلی امکان جبران ندارد، اما برای کم کردن این فاصله تلاش می‌کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام این خبر که مجموع نرخ هزینه دستمزد به نسبت قیمت تمام شده در بخش خدمات بالا و در بخش صنعت پایین است، گفت: در مجموع و میانگین این دو هزینه دستمزد نسبت به قیمت تمام شده زیاد نیست.

ربیعی تأکید کرد: باید رابطه میان قیمت تمام شده و هزینه دستمزد تغییر پیدا کند، به طوری که با کاهش قیمت تمام شده، هزینه‌های دستمزد به دلیل اثرات پس از آن با افزایش تعیین شود، اما این روند نیاز به تغییراتی در کلیات اقتصاد ایران است.

وی گفت: در سال‌های گذشته رکود در اقتصاد تشدید شده است که اجازه نمی‌دهد دستمزد را یکباره و با سرعت به میزان واقعی برسانیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در دو سال گذشته فاصله دستمزد را با تورم کاهش دادیم،‌ گفت: این سیاست همچنان ادامه‌دار خواهد بود، به طوریکه برای سال ۹۳، در مجموع کل حقوق و مزایا ۳۱ درصد و امسال ۲۱ درصد افزایش پیدا کرد که این میزان ۲۲ درصد از تورم پیشی می‌گیرد.

ربیعی خاطر نشان کرد: امسال هم از سیاست دو سال گذشته برای تعیین مزد تبعیت می‌کنیم و علاوه بر آن برای مستمری‌بگیران هم برنامه‌های دیگری خواهیم داشت که عقب‌ماندگی آنان را هم جبران کند.

بخش نظردهی بسته شده است..