استاندار یزد ۸۰۰ روزه شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) سیدمحمد میرمحمدی در هشتصمین روز از فعالیت خود بعنوان استاندار یزد در دولت تدبیر و امید، اهالی رسانه های مکتوب و مجازی را به نشستی هم اندیشی دعوت کرد و نقطه نظرات آنان را پیرامون «انتخابات سالم و مشارکت حداکثری مردم» شنید.

به گزارش تابناک یزد،استاندار یزد در این نشست مشترک که بیش از دو ساعت به طول انجامید، با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم «محمد فاضلی» پیشکسوت فرهنگی و رسانه‌ای استان اظهار داشت: در نظام جمهوری اسلامی مردم سرمایه بزرگی برای بسیاری از امور هستند و مشارکت آن‌ها در عرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، هنری و ورزشی می‌تواند اقتدار نظام، اتحاد ملی و انسجام عمومی درصحنه‌ها را به نمایش گذارد.
«سید محمد میرمحمدی» با اشاره به اهمیت دو انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برگزاری جلسات هم‌اندیشی با گروه‌های مختلف و نمایندگان مردم در حوزه‌های گوناگون می‌تواند بسیار مهم و تأثیرگذار باشد و ما از نظرات شما در راستای بالا بردن مشارکت مردم بهره‌مند‌ می‌شویم.


استقبال گسترده افراد برای کاندیداتوری اتفاق مبارکی است

عالی‌ترین مقام اجرایی استان تصریح کرد: در ارتباط با ثبت‌نام داوطلبان دو مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی نیز در سطح کشور و استان با استقبال بالای نامزدهای انتخاباتی روبرو بودیم که این نیز اتفاق مبارکی است و نشان می‌دهد شایستگی‌ها و توانمندی‌های زیادی در بین ملت ایران وجود دارد.
استاندار یزد اظهار داشت: هرچه بتوانیم این نقاط قوت و اعتمادبه‌نفس را تقویت کنیم زمینه برای حضور نخبگان در تمام عرصه‌های جامعه فراهم می‌شود و درمجموع نظام جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف بسیار غنی‌تر خواهد شد.


تشکیل هیئت‌های اجرایی با حضور همه سلایق

میرمحمدی ادامه داد: خوشبختانه هیئت‌های اجرایی در استان از بین معتمدین محل و با ترکیبی مناسب از همه رویکردها و سلیقه‌ها و حضور افرادی متدین، متعهد و امانت‌دار شکل گرفت که این نقطه قوتی برای دست‌اندرکاران انتخابات در استان است.
میرمحمدی بابیان اینکه هیئت‌های اجرایی استان با بی‌طرفی کامل، بدون جانب‌داری از فرد یا گروه خاصی و با رعایت اصول و قوانین مربوط به تأیید صلاحیت ثبت‌نام کنندگان پرداختند گفت: تا این زمان کلیه مراحل انتخابات با رعایت سعه‌صدر و کرامت انسان‌ها و آرامش کامل انجام‌شده است و امیدواریم با تعامل خوبی که بین هیئت نظارت و هیئت‌های اجرایی وجود دارد و رعایت در چارچوب قانون و مقررات شایسته‌ترین افراد برای نمایندگی مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی توسط مردم انتخاب شوند.
وی ادامه داد: آنچه مهم است باید اعتماد عمومی مردم را افزایش و تقویت کنیم، زیرا این اعتماد عمومی مبتنی بر اعتقادات پشتوانه اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران است.
عالی‌ترین مقام اجرایی استان افزود: در مراحل باقیمانده تا روز برگزاری انتخابات باید به کمک صداوسیما، رسانه‌های مکتوب و مجازی استان، مردم را برای حضور پای صندوق‌های رأی ترغیب نماییم و اجازه ندهیم که دشمن با زورگویی به ملت ایران نگاه کند.


برای رأی اولی‌ها جشن تکلیف سیاسی برگزار می‌شود

استاندار یزد همچنین به رأی اولی‌ها در استان اشاره کرد و گفت: برای تشویق و ترغیب جوانان به حضور در انتخابات نیز برنامه‌های ویژه‌ای داریم و قرار است در یک فضای سیاسی شاداب برای آن‌ها جشن تکلیف سیاسی برگزار کنیم.
میرمحمدی تصریح کرد: آگاهی بخشی و اطلاع‌رسانی در این زمان‌حساس از طرف رسانه‌ها بسیار مهم است و ما از شما خبرنگاران می‌خواهیم که بابیان واقعیت‌ها در قلم خود برای گسترش فرهنگ دینی و اسلامی و معرفی جامعه ایرانی به‌عنوان یک جامعه فرهنگی و شایسته تلاش کنید.


نقش مهم رسانه‌ها در شکل‌گیری حماسه ۷ اسفند

وی افزود: نقش رسانه‌ها و مطبوعات در آگاهی بخشی و اطلاع‌رسانی به مردم برای حضور حداکثری آن‌ها در عرصه انتخابات بسیار مهم و تأثیرگذار است و شایسته است اصحاب رسانه باید برای تحقق این مهم تلاش و همت کنند.

استاندار یزد اظهار داشت: در زمان تبلیغات داوطلبان مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی نیز نقش رسانه‌ها در معرفی نقاط قوت، برنامه‌ها و اهداف کاندیداها بسیار مهم است و اطلاع‌رسانی دقیق رسانه‌ها می‌تواند به مردم برای انتخاب فرد اصلح و شایسته برای حضور در مجلس کمک کند.


برگزاری انتخابات بر اساس اصل بی‌طرفی

وی ادامه داد: در رابطه با رعایت اصل بی‌طرفی نیز به تمام مجریان انتخابات تأکید کرده‌ایم که هیچ‌گونه جانب‌داری نسبت به داوطلب یا گروه و حزب خاصی نداشته باشند، آخرت خود را به منافع افراد و گروه‌ها نفروشند و رعایت امانت‌داری رأی مردم را به‌عنوان حق‌الناس داشته باشند.
میرمحمدی افزود: نه‌تنها باید در مورد رأی مردم حق‌الناس را رعایت کنیم بلکه در همه موارد باید امانت‌دار حقوق مردم باشیم زیرا ناظر اصلی ما خداوند است و باید در محضر پروردگار متعال در قبال وظایف و مسئولیت‌هایمان پاسخگو باشیم.


با اطلاع رسانی صادقانه حمایت مردم را جلب کنیم

عالی‌ترین مقام اجرایی استان در بخش دیگری از سخنان خود با توجه طرح موضوعات دیگر از طرف اصحاب رسانه استان توضیحاتی درباره موارد مطرح‌شده ارائه داد.
میرمحمدی رکود حاکم بر اقتصاد جامعه را واقعیت و روندی دانست که با تغییر دولت بار سنگین معوقت بالای بانکی و بدهی‌های دولتی به دوش دولت تدبیر و امید گذاشته‌شده است.
استاندار یزد بابیان اینکه در دو سال گذشته قیمت نفت به یک، سوم قیمت کاهش‌یافته و با کاهش قیمت‌های مواد معدنی و سنگ‌آهن نیز، درآمدهای مالیاتی کشور افت پیداکرده و این موارد در کنار تحریم‌های ظالمانه عوامل مهم رکود اقتصادی است.
وی افزود: اگر این موارد به‌صورت صادقانه به اطلاع مردم رسانده شود مشاهده کرده‌ایم که آن‌ها هیچ موقع دست از حمایت نظام، انقلاب و دولت برنداشته‌اند. به‌عنوان‌مثال در شرایط دفاع مقدس و درحالی‌که کشور با بحران‌ها و توطئه‌های مختلف روبرو بود، مردم با سرمایه‌های خود جبهه‌های نبرد حق علیه باطل را پشتیبانی نمودند که این نشان از آگاهی، بلوغ و هوشیاری بالای آن‌ها است.
میرمحمدی ادامه داد: رضایت مردم در این است که با آن‌ها صادق باشیم و نقاط قوت و ضعف کشور را صادقانه به اطلاع آن‌ها برسانیم.
عالی‌ترین مقام اجرایی استان تصریح کرد: علیرغم تمام این تنگناهای مالی دولت توانسته است در عرصه خدمت به مردم موفق باشد و به‌عنوان‌مثال در پروژه گازرسانی به استان نسبت به دو سال گذشته که ۳۷ میلیارد تومان اعتبار جذب‌شده بود در امسال این اعتبار به ۸۰ میلیارد تومان رسیده است.


هرگز برای انجام امور شخصی به تهران و جای دیگری سفر نکرده‌ام

وی در پاسخ به طرح این موضوع که برخی سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی عنوان می‌کنند که استاندار یزد کمتر در استان حضور دارد؛ گفت: لحظه‌به‌لحظه فعالیت خدمت من در استانداری یزد ثبت‌شده است و هیچ‌گاه بدون دعوت به تهران یا جای دیگری نرفته و سعی کرده‌ام زمانی هم که از استان خارج می‌شوم از تمام فرصت‌ها و ظرفیت‌ها برای انجام امور استان ازجمله پیگیری بحث آب استان که از مسائل اصلی یزد است استفاده کنم.
میرمحمدی ادامه داد: طبق قانون کار همه کارمندان دولت سالی یک ماه مرخصی استحقاقی دارند و من در مدت بیش از دو سال که از خدمتم به مردم شریف یزد گذشته است حتی نیمی از مرخصی استحقاقی‌ام را استفاده نکرده‌ام و به لطف خدا یک روز هم به مرخصی استعلاجی نرفته‌ام.
استاندار یزد افزود: خداوند را شاکرم که به من نیرویی داده است که شبانه‌روز به مردم خدمت کنم و هرگز کار مربوط به امروز را به فردا موکول نکرده‌ام و در این رابطه لازم است از همکاری برادرانه، صمیمانه و دوستانه تمام معاونان و همکارانم در مجموعه استانداری قدردانی کنم.
وی تصریح کرد: جلسات گوناگونی هم که در استانداری و استان برگزار کرده‌ایم، سعی شده است در این نشست‌ها دستاوردها و مصوبات خوبی برای مردم رقم بخورد.


به بداخلاقی‌ها توجه ای نخواهیم داشت

عالی‌ترین مقام اجرایی استان گفت: بداخلاقی و بدگویی دور از شخصیت انسان و شأن و کرامت انسانی است و اگر بخواهیم به این حرف‌ها و بداخلاقی‌ها توجه کنیم از وظیفه و رسالت اصلی خود که خدمت شایسته به مردم است بازمی‌مانیم و کرامت انسانی تحت تأثیر قرار می‌گیرد، اما ما بدون توجه به این مسائل باقدرت و شبانه‌روز برای توسعه و پیشرفت استان، رفاه حال مردم و بهبود وضعیت زندگی آن‌ها تلاش می‌کنیم.
میرمحمدی اظهار داشت: مطالب به چاپ رسیده در روزنامه‌ها و سایت‌ها و تیترهای آن‌ها را نیز مطالعه می‌کنم و اگر موردی را در این رسانه‌ها مشاهده کنم که نیاز به بررسی و پیگیری دارد به اطلاع معاونان و همکارانم در استانداری می‌رسانم.

استاندار یزد در پایان سخنان خود با تأکید بر اینکه خبرنگاران رابطین امین مردم و مسئولان هستند که همه مسائل را رصد می‌کنند و مسئولان می‌توانند به‌درستی سیمای خود را در آینه آن‌ها ببینند تصریح کرد: همواره تلاش نموده‌ایم تا خود و همکارانم در مجموعه استانداری از نظرات و مشورت‌های اهالی رسانه استان استفاده کنیم و امیدوارم این نشست‌های هم‌اندیشی و مشورتی با اصحاب رسانه‌های مکتوب و مجازی استان تداوم داشته باشد.


مشاور استاندار در امور اطلاع‌رسانی و روابط عمومی نیز در این نشست هم‌اندیشی خبرنگاران و اهالی رسانه را نمایندگان به‌حق آگاه و بینای جامعه دانست و بر نقش مؤثر آن‌ها در حضور حداکثری مردم در انتخابات تأکید کرد.
«عباس ملازینلی» اظهار داشت: خبرنگاران و رسانه‌ها حافظه تاریخی هر اجتماعی هستند زیرا آنچه رخ می‌دهد را می‌نویسند و وقایع‌نگاری آن‌ها در آینده قابل‌استفاده و استناد خواهد بود.
گفتنی است حفظ وحدت، تلاش برای حضور حداکثری مردم در انتخابات، بی‌طرفی مجریان انتخابات و هیئت‌های نظارت، نظارت بر تبلیغات داوطلبان مجلس و رفتار و گفتار آن‌ها، پرهیز از اختلاف و کاهش تنش‌های سیاسی در جامعه و رسانه‌ها، جلوگیری از شکل‌گیری بداخلاقی‌ها بین افراد و جناح‌های سیاسی، نقش آموزش‌وپرورش برای تشویق حضور رأی اولی‌ها در انتخابات، ایجاد مکان‌های مناسب برای تبلیغ داوطلبان مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی، تلاش برای رضایتمندی مردم و نقش مهم صداوسیما و رسانه‌ها برای مشارکت بالای مردم در انتخابات ازجمله موارد مطرح‌شده در این نشست از سوی اصحاب رسانه استان بود.

خبرانلاین

بخش نظردهی بسته شده است..