لزوم مدیریت خشکسالی در یزد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) مدیر مرکز توسعه فناوری آب وابسته به پارک علم و فناوری استان می‌گوید: وقوع خشکسالی، تمام جامعه را در یک بازه زمانی طولانی، متحمل خسارت می‌کند و گریز از این بلای طبیعی بدون برنامه‌ریزی میسر نخواهد بود.

 «اکبر قیومی» می‌افزاید: فعالیت‌های موثر در کاهش تاثیر خشکسالی و بحران آب، باید با توجه به ۲ مفهوم کلیدی «حکمرانی آب» و «اقتصاد آب» برای مدیریت بهینه مصرف انجام شود.
وی تاکید می‌کند: باید فرصت فعالیت اقتصادی جدید در بخش مدیریت و مصرف آب به ویژه با تاکید بر فناوری‌های جدید را به مردم و متقاضیان معرفی کرد.
به گفته وی، ایجاد باشگاه آب، ساماندهی و حمایت از مؤسسات فعال در حوزه آب و نیز تقویت و توسعه ارتباطات بین‌المللی از اولویت‌های اجرایی مرکز توسعه فناوری آب در سال جاری است.
قیومی ادامه می‌دهد: استفاده از کلیشه‌های تکراری در تبلیغات دیگر پاسخگو نیست و باید راهکارهای جدیدی برای اعتمادسازی و تاثیرگذاری بر افکار عمومی پیشنهاد و دنبال شود.
وی می‌افزاید: مواردی مانند خشک شدن رودخانه‌های فصلی، قنات‌ها، چاه‌های کشاورزی و شور شدن بسیاری از منابع و فرسایش شدید منابع خاکی، تبعات منفی بسیاری برای عرصه‌های طبیعی استان دارد.
مدیر مرکز توسعه فناوری آب وابسته به پارک علم و فناوری استان می‌گوید:از این تبعات می‌توان به از بین رفتن بافت‌های زنده گیاهی، گسترش کویر، وقوع طوفان‌های سهمناک شن و انقراض نسل حیوانات ساکن در اکوسیستم‌های طبیعی اشاره کرد.
وی اظهار می‌کند: پارک علم و فناوری یزد بر اساس رسالت‌های ذاتی خود در مسیر توسعه، به راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان برای رفع نیازهای استان و کاهش اثرات مخرب خشکسالی اقدام کرده است.
همشهری

بخش نظردهی بسته شده است..